tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

Nem sportban, hanem prózamondásban és helyesírásban szerzett Szakács Panka az elmúlt héten két kimagasló eredményt. Prózamondásban országos első lett. Helyesírásban megyei első, melyben az országos döntő vár még rá.

Április 19-én Törökszentmiklóson szervezték meg 11. alkalommal az országos Wass Albert Vers- és Prózamondó Versenyt. Panka nem először szerepelt sikerrel a nívós rendezvényen, ami egyben az alföldi város nagyszabású ünnepe. A neves író Tavak könyve című kötetéből a kócsagról szóló történetet adta elő szívhez szólóan. Több kiemelkedő produkció közül a zsűri tetszését legjobban és egyöntetűen Panka prózamondása nyerte el. A színművészekből és szakértő pedagógusokból álló zsűri részletesen értékelte a versenyzőket. Pankát első helyezéssel jutalmazták, biztatták, lépjen előadóművészi pályára. A versenyt záró gálán jelen voltak a versenyzők, felkészítők, szervezők. Ott a 116 produkció közül a legjobb felső tagozatos és a legjobb középiskolás versenyző előadása hangozhatott el. Panka sikerét bizonyítja, hogy őt kérték fel az 5-8. osztályosok közül, mondja el a gálán is a szép fehér madárról szóló szimbolikus történetet.

 A Témahét keretében a 3.c osztályosok arról beszélgettek, hogy mennyire fontos dolgunk megvédeni a Földet. A gyerekek elmondták, ők mit tesznek, hogyan óvják a Földet, majd egy videót néztek meg ennek kapcsán. Természetismeret órán újságpapírhulladékból készítettek papírmasét, mely egy földgömböt ábrázolt. A 3.a osztályosok rajz óra keretében készítettek a fenntarthatósághoz kapcsolódó feladatokat, rajzokat.
A témahét 2024-es ajánlott témáiból a 3.e osztály "Az év beporzói, a lepkéket" választotta. A témát több tanóra összehangolásával dolgozták fel: Science órán angol nyelvű interaktív feladatokat oldottak meg, magyar órán a lepkékről olvastak ismeretterjesztő szöveget, mesét, verset. Rajzórán a gyerekek a lepkék ideális életteréről készítettek rajzokat, digitális kultúrán pedig bemutatók készültek a PowerPoint program felhasználásával. Erre az alkalomra a tanteremben dekorációként is megjelentek a lepkék. Szorgalmi feladatként választhattak a tanulók a 2024-es témahét egy másik projektjéből is, így a "Bánj jól a Földdel" témakörhöz is készültek bemutatók.

Április 22-én rendezte a Pápai Petőfi Sándor Gimnázium a megyei szavalóversenyt általános és középiskolások számára, melyen vagy egy Petőfi-verset kellett előadni, vagy egy kortárs költő versét. Korina az utóbbi mellett döntött. Osztályfőnöke, magyartanára, Kissné Papdi Annamária javasolta Ujvári Csenge fiatal költőnő versét, a Vendégvárás örökké címűt. Korina a költemény tartalmával azonosulni tudott, meggyőzően, hitelesen adta elő. A közönség előtt és a zsűrinél is sikert aratott, második helyezést szerzett. Eredményéhez gratulálunk!

Médiaszakkör

 

Az április 8. és 12. közötti tanítási napokon iskolánk lehetőséget nyújtott a szülőknek a tanórák megtekintésére nyílt hét keretében. Az eseményről készült képek az iskola Facebook-oldalán tekinthetők meg.

 

Földing Csanád a Kazinczyról elnevezett Szép Magyar Beszéd Verseny Balatonbogláron megrendezett kétnapos regionális döntőjében vehette át a Kazinczy-jelvény bronz fokozatát. A Dunától nyugatra eső megyék tanulói és a budapestiek találkoztak Balatonbogláron. A Dunától keletre élők számára Kisújszálláson tartották meg ugyanezt a versenyt március végén. Mindkét helyszín versenyén az elért eredmények alapján 16-16 tanuló a Kazinczy-jelvény arany fokozatában is részesült. Gratulálunk Csani kiemelkedő teljesítményéhez. Megnyerte a verseny 1. iskolai, majd a 2. város környéki fordulóját. A boglári 3. regionális forduló után, a döntőben vehette át a Kazinczy-jelvényt. A zsűri elnöke a Kossuth-díjas író, Szakonyi Károly volt. Mellette többek között olyan szaktekintéllyel, mint Kerekes Barnabás, az Anyanyelvápolók Szövetségének alelnöke. Utóbbi fogalmazott úgy, hogy az ötvenfős mezőny minden tagja tekintse magát a Dunántúl krémjének, ők azok, akik tanúságot tettek az anyanyelv szeretetéről, és akik egyre több hívet szerezhetnek a szép magyar beszéd ügyének. Ehhez kívánunk Csaninak további lelkesedést. Köszönjük a szülők támogatását, akik anyagi erőiket és szabadidejüket áldozva pénteken levittek, szombaton pedig hazahoztak minket a versenyről.

Kissné Papdi Annamária, Földing Csanád felkészítője

 

(Riportok)

Riport Stanka Lucával
– Mikor kezdtél tollaslabdázni?
– Másfél éve kezdtem, harmadikos koromban.
– Hol edzetek?
– A Weöres iskola tornatermében tartjuk az edzéseket.
– Kik az edzők?
– Horváth Attila a vezetőedző, és Szabó Norbert edző foglalkozik velünk sokat.
– Milyen gyakran vannak az edzések?
– Hetente háromszor, hétfőn, kedden és csütörtökön 16.30 – 19 óra között edzünk. A versenyek hét végén zajlanak.
– Otthon is gyakorolsz?
– Az edzések után kiadják a gyakorló feladatokat, amiket én mindig pontosan elvégzek otthon. Például ugrókötelezés, pár kilométer futás.
– Mi a különbség az A és B kategória között?
– A B kategóriába kerülnek az újonnan jelentkezettek, a szakkör szinten tollasozók. Az A-ba azok, akiknek jobb eredményeik vannak, ügyesebbek, mondhatnám profik.