tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

Hírek

Közzétéve: 2022.04.22.

A 28 oldalas, részben angol nyelvű, gazdagon illusztrált szám PDF-változata itt tölthető le, de megtalálható az újság archívumában is (Médiatár / Iskolaújság / Archívum). (Mérete: 2,44 MB).

Tartalom:

  • Digitális Témahét 2022 (Sashalmi Tamásné, Lombosi Anikó, Kohuth Helén, Hatvani Márk 7.c, Nagyné Egyházi Edina, Foki Zsombor, Sós Ákos, Veilandics Amira, Szakács Boglárka 8.e, valamint a 4.a, 6.a, 7.c és 8.e tanulói)
  • A Fővárosi Nagycirkuszban jártunk (Csiszár Lili 6.a)
  • Izgalmak a Kosáry Domokos Történelemversenyen (Lőrincz László Lénárd 7.e)
  • Pénz7 - 2022 (Sashalmi Tamásné)
  • Ovisuli a Tarczyban
  • Országismereti sikerek a Tarczy nyolcadikosaitól (Németh Dominik)
  • Iskolai prózamondó verseny
  • „Emlékezzünk, hogy emlékeztessünk!” (Németh Dominik)
  • Nemzetközi számítógépes rajzverseny 2022 (Németh József)
  • Versenyeredmények 2021/2022-es tanév (IV. rész)

Közzétéve: 2022.04.21.

A verseny lebonyolításának módját tavaly a járványügyi helyzet miatt módosítottuk nem jelenlétire. Mivel a helyzet idén is bizonytalan volt, s tavaly pozitív tapasztalatokat szereztünk a lebonyolítás új módjával, idén sem hirdettünk jelenléti versenyt. A határidő leteltéig 2 ország 6 iskolájából 37 tanuló rajza érkezett be hozzánk. A pápai iskolák közül nevezett az Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola és a Tarczy Lajos Általános Iskola, a környékbeli iskolák közül a lovászpatonai Bánki Donát Általános Iskola és az Ugodi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola. Romániából neveztek a Scoala Gimnaziala Emil Garleanu, Baraganu és a High School "Lucian Blaga" Constanța tanulói.

Készítette: Horváth Anna 4.a (Tarczy)


A zsűri tagjai voltak: Szalainé Kálovics Erzsébet nyugalmazott tanító, mesterpedagógus, Kohuth Helén rajztanár és Zsuponics László informatika tanár (a zsűri elnöke).
Az idei versenyünk témáját egy szomorú aktualitás, a közelünkben zajló háború adta: a tanulók a békéhez kapcsolódó rajzokat készítettek. A rajzon szerepelnie kellett a latin "PAX" feliratnak. A zsűri tagjai a rajzokat esztétikai és technikai szempontból értékelték (pl. hogy a versenyzők a rajz készítése során mennyire alkalmazták a különböző szerkesztési műveleteket: másolást, tükrözést, forgatást, döntést, …).
A zsűrinek nehéz dolga volt, s több pontegyenlőség is született, így két megosztott helyet is kiadtunk.
Az első három helyezést elérő tanulók oklevélben részesülnek, a többiek pedig emléklapot kapnak.

Íme az első 3 helyezett kategóriánként:

Közzétéve: 2022.04.19

Idén a 7.c osztály tanulói a digitális témahéthez kapcsolódóan Jókai Mór pápai kötődésével foglalkoztak. Az irodalom órákon PPT-bemutatók segítségével is megismertük a híres író életét, munkásságát, kötelező olvasmányként A kőszívű ember fiai című regényét.
Informatika órákon és otthon a tanulók önállóan kutattak az interneten és az iskolai könyvtárban, feltárva Jókai Mór pápai diákéveit, baráti és családi kötődéseit, a hozzá kapcsolódó emlékhelyeket. Az összegyűjtött ismeretek segítségével beszámolókat írtak.
A Petőfi Városbarát Egylet ügyvivője, Kerecsényi Zoltán városismereti séta keretében mutatta be az órákon már megismert emlékhelyeket az osztálynak. Kísérőnk Kaprinayné Megyeri Zsuzsanna volt, aki sokat segített a könyvtári kutatásainkban is. Az irodalomtörténeti és életrajzi érdekességekkel fűszerezett kirándulást fotókkal is dokumentáltuk, melyekkel a projektet lezáró újságcikkünket illusztráltuk.
Legfontosabb célkitűzésünk az volt, hogy a kötelező tananyagot a digitális eszközök használatával és önálló kutatómunkával színesítsük, az elméleti ismereteket a gyakorlatban is alkalmazzuk, és mindez valódi közösségi élménnyé váljon.

Mellékletek:

Emlékséta Pápán Jókai Mór nyomában (A 7.c osztály és Kohuth Helén osztályfőnök)

Jókai Mór Pápán (Ruzsás Máté 7.c)

Jókai Mór és szülővárosom, Pápa (Hatvani Márk 7.c)

Kohuth Helén magyartanár

 

Közzétéve: 2022.04.17

Az idei tanévben a 6. a osztályosok is bekapcsolódtak az évente hagyományosan megrendezendő Digitális Témahét programsorozatába. Magyar irodalom tantárgy keretében kaptak feladatokat, melyeket digitális eszközök használatával kellett megoldaniuk. Témánk a hazaszeretet, szeretet, szerelem volt, és az ehhez kapcsolódó költők versei. A diákok többféle feladatot is kaptak, melyeket részben az irodalomórán, részben az informatikaórán, illetve otthoni digitális eszközön kellett elkészíteniük. Tanórán csoportmunkában az okostelefonok játszották a főszerepet. A feladatok megoldásában a különböző keresőprogramok segítettek. Az interaktív táblánál játékos irodalmi kvíz tette próbára a gyerekek tudását. Informatikaórán párokba rendeződve dolgoztak. Egy-egy költő életét bemutató ppt-t kellett megalkotniuk. (Íme Györkös Kornél és Déri Szilárd bemutatója Radnóti Miklósról.)

Ezután egyéni munkában szókincsbővítő feladat várt rájuk. A WikiSzótár segítségével szómagyarázatot készítettek a tanult versek kevésbé ismert szavaihoz. A digitális írástudás fejlesztése elengedhetetlen feladata a mai iskoláknak. A tanulók évről évre okosabban, magabiztosabban használják ezeket az eszközöket tanulási célra. Az iskola igyekszik, hogy a majdan a középiskolába, később a munka világába kilépő fiatalok magabiztos informatikai tudással rendelkezzenek az általános iskola végére.

Lombosi Anikó
magyartanár

A 8. e osztály is csatlakozott a digitális témahéthez, melynek keretében Tamási Áron Ábel a rengetegben című regényét dolgozták fel az osztály tanulói. Miután elolvasták a gyerekek a regényt, megismerkedtek a mű írójával, számot adtak műismeretükről egy redmentában írt dolgozatban.

Foki Zsombor és Sós Ákos (8.e) szófelhője Tamási Áron Ábel a rengetegben című regényéhez

Közzétéve: 2022.04.16

Az idei digitális téma hét programja a kötelező olvasmányok feldolgozása IKT-s eszközökkel volt.
A 4.a osztály Berg Judit: Rumini című művét választotta. Az elbeszéléshez készült interaktív feladat, rajz, PPT és terveztünk Bee-Bot pályát is, amit szeretnénk az elkövetkező időszakban kartonból is megvalósítani. 

Interaktív anyag: https://view.genial.ly/6232268a0ead9e001be60792/interactive-content-rumini

 Sashalmi Tamásné

Frissítés: 2022.02.08

6. osztályban 16 iskola nevezett, Sári Alex 6. helyezettként, 61 %-kal bejutott a 2. fordulóba.

Közzétéve: 2021.11.25.

A versenyre, melyet az Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete hirdetett meg, 5. és 6. évfolyamon iskolánként csupán 1-1 fő nevezhetett. Az 5. évfolyamon Mosonyi Péter 5.a osztályos, 6. évfolyamon pedig Sári Alex 6.a osztályos tanulót neveztük. Alex tavaly már szép sikereket ért el a versenyen. (Felkészítőjük: Zsuponics László.)

Az 5-6. évfolyamosok versenyének 1. fordulóját 2021. november 25-én rendeztük. A feladatsor internetes kutatómunkával kezdődött, majd alkalmazói programok segítségével szövegszerkesztési, grafikai és prezentáció készítési feladatokat kellett megoldani a rendelkezésre álló 2 óra alatt. Az elkészített munkákat a verseny után elektronikus úton elküldtük a verseny szervezőinek, az eredményeket 2022. februárjában fogjuk megkapni, s akkor derül ki, hogy kik jutnak be a 2. fordulóba. A 2. fordulót is az iskolák bonyolítják le, on-line teszt formájában. A 2. fordulóból országos szinten a legjobb 10 tanuló jut majd be a döntőbe.

Németh József

informatika munkaközösségvezető

Közzétéve: 2021.05.04
2021. 04. 24. XIX. Kozma László Informatika Alkalmazói Tanulmányi Verseny, országos döntő. Szervező: Informatika- Számítástechnika Tanárok Országos Egyesülete, Százhalombatta

5. osztályosok
III. Sári Alex 5.a (66 %-os teljesítménnyel) - felkészítő tanár Zsuponics László

6. osztályosok
IV. Hatvani Márk 6.c (89 %-os teljesítménnyel) – felkészítő tanár Németh József

 

A Kozma László Országos Informatika Alkalmazói Tanulmányi Versenyt már 19. alkalommal szervezte meg az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete. 5. és 6. osztályban minden iskola 1-1 versenyzővel indulhatott.
Az 1. forduló 2020. őszén zajlott iskolánkban és feladatai a következők voltak: Internetes kutatómunka, szövegszerkesztés, prezentációkészítés, grafika. Mindkét évfolyam ugyanazokat a feladatsorokat oldotta meg.
Az 1. forduló alapján Sári Alex 5.a osztályos tanulónk 78 %-os teljesítménnyel, a 4. helyen jutott a 2. fordulóba, Hatvani Márk 6.c osztályos tanuló 5. helyen jutott be a 2. fordulóba, 93 %-os teljesítménnyel. 

Közzétéve: 2021.04.21.

A versenyt eredetileg a Digitális Témahétre terveztük, de a járványügyi helyzet miatt módosítottuk az időpontját és a lebonyolítás módját. A határidő leteltéig 3 ország 10 iskolájából 40 tanuló nevezett a versenyre a 3-8. osztályosok közül. Mivel a tanulók otthon készítették el a rajzaikat, ezért, hogy elkerüljük a beküldéskor fellépő esetleges technikai gondokat, a tanulók néhány nappal korábban megkapták a feladatot. A rajzokat április 19-én 14 óráig kellett egyénileg, vagy a tanárukon keresztül visszaküldeniük. A pápai iskolák közül nevezett a Tarczy Lajos Általános Iskola és az Erkel Ferenc Ének-zenei Általános Iskola. A Pápa-környéki iskolák közül a lovászpatonai Bánki Donát Általános Iskola, az ajkai Bródy Imre Gimnázium, a devecseri Gárdonyi Géza Általános Iskola és az Ugodi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola nevezett. Romániából neveztek a Scoala Gimnaziala Emil Garleanu, Baraganu és a High School "Lucian Blaga" Constanța tanulói, illetve Szlovákiából a John Amos Comenius Lutheran Grammar School in Košice tanulói.
A zsűri tagjai voltak: Szalainé Kálovics Erzsébet nyugalmazott tanító, mesterpedagógus, Kohuth Helén rajztanár és Zsuponics László informatika tanár (a zsűri elnöke).
Az idei versenyünk témája a természethez kapcsolódott, mottója: Ki a természetbe! "Nézz mélyen a természetbe és mindent jobban fogsz érteni.”(A. Einstein). A hideg téli napok és a sok bezártság után a versenyzők azt a feladatot kapták, hogy rajzaikon mutassák be a bennünket körülvevő természet szépségét!
A rajzon szerepelnie kellett a "Természet" feliratnak (magyarul vagy angolul). A zsűri tagjai a rajzokat esztétikai és technikai szempontból értékelték (pl. hogy a versenyzők a rajz készítése során mennyire alkalmazták a különböző szerkesztési műveleteket: másolást, tükrözést, forgatást, döntést, …).

Horváth Anna (3.a) rajza (Tarczy)