A melléklet táblázatai tartalmazzák a Tarczy Lajos Általános Iskola 2024/25-ös tanévi tankönyvlistáját osztályonkénti bontásban, valamint a tankönyvekkel, munkafüzetekkel kapcsolatos tudnivalókat.
A melléklet táblázatai tartalmazzák a Tarczy Lajos Általános Iskola 2024/25-ös tanévi tankönyvlistáját osztályonkénti bontásban, valamint a tankönyvekkel, munkafüzetekkel kapcsolatos tudnivalókat.
Június 25-én a Városházán köszöntötte az önkormányzat a jó tanuló, valamint a jó tanuló és jó sportoló diákokat, felkészítőiket, szüleiket.
A Tarczy-iskolából 3-3 tanuló kapott kitüntetést az ünnepi eseményen. A város iskoláiból a legtöbb kitüntetést a tarczys diákok vehették át. A jelölés feltétele volt, hogy a tanuló országos versenyen 1-10. helyezést érjen el a 2023/24-es tanévben. Iskolánk nyolc tanulót is nevezhetett volna a jó tanuló kategóriába. Sajnos korlátozzák a jelöltek számát, pedig több diákunk 3-4 országos helyezéssel is büszkélkedhet.
Szakács Panka (6.e) a törökszentmiklósi országos prózamondó verseny 1. helyezéséért kapott kitüntetést. Felkészítője Tóthné Bogdán Zita. A Kozma László informatikai csapatversenyen elért 2. helyezésért Horváth Anna és Szabó Bernadett (6.a) kapott kitüntetést. Felkészítőjük Vasváry Zoltán.
A jó tanuló és jó sportoló kategóriában díjazottjaink: három tanítványunk remekelt a Diákolimpián tollaslabdában. Stanka Luca (5.e) és Mosonyi András (3.c) a dobogó legfelső fokára állhatott fel, Stanka Léna (3.e) ötödik helyezést szerzett. Edzőik Horváth Attila és Szabó Norbert.
2024. 06. 13. Városi honvédelmi verseny 6-8. osztályos csapatoknak. Szervező: MH 47. Bázisrepülőtér, Pápa.
II. Tarczy-iskola csapata, 8.e Tagjai: Csillak Milán, Pereznyák Máté, Trungel Áron, Zsédenyi Marcell.
2024. 06. 12-13. Játékos iskolai, angol nyelvi csapatverseny 3-4. osztályosoknak. Szervező: Kokas Judit.
3. osztályosok
I. 3.e csapata: Pap Nagy Hunor, Szalóky Szemőke, Zsédenyi Kornél
II. 3.c csapata: Kaszó Elek, Mosonyi András
III. 3.e csapata: Cserneczky Flóra Liza, Haidari Lia, Orbán Lili
III. 3.e csapata: Biber Bertalan, Da Silva-Costa Masha, Vadicsku Anna Mimi
Felkészítő tanárok Bertalan Ágnes, dr. Kissné Vadicsku Patrícia
4. osztályosok
I. 4.c csapata: Hajdu Dézi, Jákli Nóra Kiara, Tompa Lili – felkészítő Kokas Judit
II. 4.e csapata: Ferenczi Fanni, Mód Szófia, Scher Dorka – felkészítő Németh Dominik
III. 4.c csapata: Balogh Mátyás, Horváth Bence, Kalmár Tibor– felkészítő Kokas Judit
2024. 06. 12. Pápai járási prózamondó verseny 1-8. osztályosoknak. Szervező: Weöres Sándor Általános Iskola.
1-2. osztályosok
II. Mészáros Lilla Borostyán 2.e – felkészítő Sashalmi Tamásné
3-4. osztályosok
I. Sör Maja 3.a – felkészítő Nagyné Mayer Ágota
5-6. osztályosok
II. Szakács Panka 6.e – felkészítő Tóthné Bogdán Zita
A Cutting Class szerkesztőségének három nyolcadikos tanulójától vett búcsút a magazin főszerkesztője, Hardi Tünde. Bendes Balázs, Földing Csanád és Veilandics Korina a kezdetektől fogva erősítette az angol nyelvű online magazin szerkesztőségi csapatát, érdekes cikkekkel színesítve annak tartalmát.
Korina Kori's kitchen címmel állandó rovatot is vezetett, ahol ínycsiklandó recepteket osztott meg az olvasókkal. Meglepetésképpen megkapta a receptgyűjtemény nyomtatott verzióját. A főszerkesztő apró ajándékokkal búcsúzott a riporterektől. A három végzős tarczys emlékeiről és jövőbeni terveiről a Cutting Class május-júniusi számában olvashatunk majd.
Diákönkormányzati nap alsósoknak
Alsó tagozaton 9 állomást látogattak meg a gyerekek, ahol megmérethették erőiket osztályon belül. Az olimpiából adódóan a sporttevékenységek domináltak, mint például a mocsárjárás, társ vezetése bekötött szemmel vagy ugrókötelezés. Ezen kívül kreatív, foglalkoztató feladatokon is helyt álltak tanulóink, ilyen volt az olimpiai kvíz és a plakátkészítés. A nap végét egy jó hangulatú, közös tánccal zártuk!
Osváth Dóra
Diákönkormányzati nap felsősöknek
Június 17-én hétfőn a gyerekek legnagyobb örömére nem tankönyvekkel, hanem menetlevéllel, hűsítő italokkal, szendviccsel felszerelkezve, szellős, sportos ruházatban kellett iskolába jönniük. Az osztályfőnökök reggel átvették Cser László igazgatóhelyettestől, a rendezvény felsős koordinátorától 1. az eligazodást segítő, állomásszámokat tartalmazó térképet. 2. az időbeosztást, a helyszínek zsúfoltságmentes megközelítését, az osztályok mozgását tartalmazó mátrixot. 3. a kincs, azaz kódkeresés feladványát. Borítékban megkapták a helykereső szelfipont rejtvényét és feladatlapját.
Iskolánk egy honvédelmi versenyen vett részt Pápán az MH 47. Bázisrepülőtér jóvoltából. Katonai feladatokkal kellett megküzdeni a résztvevőknek, mint pl. célbalövés, akadálypályák leküzdése, íjászat, tájékozodódási futás. A versenyen a Tarczy Lajos Általános Iskola 8.e osztályos tanulókból álló csapata 2. helyezést ért el.
A csapat tagjai voltak:
Zsédenyi Marcell
Csillak Milán
Trungel Áron
Pereznyák Máté
2024. június 12-én és 13-án izgalmas és élménydús angolversenyt szerveztünk a 3. és 4. évfolyamos tanulók számára a nyelvi tagozaton. A verseny célja az volt, hogy a gyerekek kreativitásukat és angoltudásukat játékos formában fejlesszék, miközben élvezetes, megszokottól eltérő feladatokat oldanak meg. A diákokat háromfős csapatokba rendeztük, és különböző típusú feladatokkal készültünk, hogy mindenki találjon valami számára érdekeset és kihívást jelentőt. A verseny során a gyerekek szóláncot játszottak, kérdés-felelet formában tesztelték tudásukat, logikai feladatokat oldottak meg, igaz-hamis állításokat elemeztek, és szövegalkotási feladatokban is jeleskedtek. Annak ellenére, hogy az év vége felé már nehezebb inspirálni a tanulókat, a verseny rendkívül sikeres volt. A gyerekek nagy többsége gyorsan és szinte hibátlanul dolgozott, ami a feladatok élvezetes és változatos jellegének köszönhető. A verseny nemcsak remek alkalom volt a tanulásra, hanem a csapatszellem és az együttműködési készségek fejlesztésére is. A lelkesedés és a teljesítmény pedig egyértelműen azt mutatta, hogy a gyerekek élvezték a kihívásokat és az interaktív tanulást. Összességében a játékos angolverseny kiváló módja volt annak, hogy az év végi hangulatban is fenntartsuk a diákok érdeklődését és motivációját az angol nyelv iránt.
Örömmel osztom meg a hírt, hogy sikerült megnyernem a Play and Win nevű országos angolversenyt az A2 kategóriában. Ez a verseny négy fordulóból állt, és mindegyik forduló különleges kihívásokkal és feladatokkal tette próbára az angoltudásomat, szókincsemet és kreativitásomat.
A verseny során számos olyan feladattal találkoztam, amelyek nagyban hozzájárultak angol nyelvi készségeim fejlődéséhez. Gyakran kellett semmitmondó képek alapján fontos információkat felfedezni az angol kultúráról, ami nemcsak a képzelőerőmet, hanem a kulturális ismereteimet is próbára tette.
Különösen emlékezetesek voltak a Londonról és New Yorkról szóló furfangos, alapos városismeretet igénylő feladatok. Ezek nem csupán térképismeretet, hanem az adott városok történelmének és nevezetességeinek mélyreható ismeretét is megkövetelték.
A projektmunkák igazi művészi tudást igényeltek, és rendkívül időigényesek voltak. Számos esetben kellett kreatív módon bemutatni egy-egy angol kulturális elemet vagy történelmi eseményt. Az egyik legnagyobb kihívás számomra a térképes feladatok megoldása volt, ahol pontos térképismeretre és precíz elemzésre volt szükség.