tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

Február 16-án délután tartotta a Diákönkormányzat Osváth Dóra tanítónő vezetésével a farsangot a felsősök számára. A véletlen szerencse döntötte el, melyik osztály milyen jelmezbe bújjon. Az előző héten sorsot, pontosabban filmcímet húztak az osztályfőnökök. A farsangon a filmet kellett az osztályoknak megjeleníteni; szereplőit maskarákkal, a hangulatát tánccal, a történetét játékkal. A gyerekek jobbnál jobb ötleteket valósítottak meg tanáraik segítségével, a legtöbb esetben részvételével. Kreatív, saját kezűleg gyártott vagy kölcsönzött, látványos, vicces, szépséges jelmezeket láthattunk. Akadt olyan osztály, amelyik a teljes sztorit eljátszotta pár percben nagy sikert aratva. Voltak, akik csavartak egyet a filmen, egyéni poénra vették a végét. Verseny nem volt, mindegyik csapat elnyert egy, a produkciójához kapcsolódó címet, oklevelet, mellé jutalmat. A kiemelkedő egyéni szereplők, sztárok, ha nem is Oscar-díjat, de oklevelet és csokoládét kaptak elismerésül. Helyezések nem voltak, azaz mégis voltak, mert két különdíjat osztott ki a zsűri (Hardi Tünde, Cser László igazgatóhelyettesek és Kaprinayné Megyeri Zsuzsanna) a film legkitűnőbb megjelenítéséért. Egyik különdíjat az 5.c osztály érdemelte ki. A Hófehérke és a hét törpe összes szereplőjét felvonultatták a tükörrel, almával együtt; elénk varázsolták az egész mesét. A másik különdíjat a 8.a nyerte a Szépség és a Szörnyeteg átélt, megható előadásáért.

Anyukám yorkshire terrier és óriás uszkár fajta nemesítésével foglalkozik. Elsődleges célunk a fajta jellemvonásainak megőrzése. Én egyébként minden kutyafajtát kedvelek, mindegyiknek megvan a maga szépsége. Az uszkár különleges és elegáns kutyafajta, mely hosszú szőrzetével és büszke tartásával tűnik ki a többi fajta közül. Az uszkárok rendkívül intelligensek és könnyen taníthatók, ami kiváló társakká teszi őket a családi életben. Kivételes szőrzetük rendszeres ápolást igényel. Energikusak, imádnak játszani, kirándulni, de ami a legfontosabb, mindig a gazdi mellett akarnak lenni. Ragyogó személyiséggel rendelkeznek. Ezek a tulajdonságok azok, amik az uszkárokat egyedülálló és kedvelt fajtává teszik.

 

Február 6-án a Türr István Gimnáziumban rendezték az ajkai, devecseri, pápai diákok számára a Szép Magyar Beszéd verseny területi fordulóját, melyen én képviseltem a Tarczy-iskola 7-8. osztályosait, Szabó Bernadett (6.a) az 5-6. osztályosokat. A verseny a kötelező, ismeretlen szöveg felolvasásával kezdődött, ami a beszédkultúráról szólt, a helyes hangsúlyozásról, a jó tagolásról stb. Én a 4. sorszámot húztam, volt időm a felkészülésre. Majd a szabadon választott szöveggel folytattuk. A korábbi napokban a hazaszeretet vonatkozású, „Szerelmes földrajz” címűt választottam, és készültem a felolvasására. A szabadon választottnál mindenki hallhatta a többi versenyzőt. Előadásomban nem ejtettem hibát, igyekeztem az izgalmat is legyőzni. A Református Kollégium igazgatóhelyettese, Mayerné Pátkai Tünde; a Petőfi-gimnázium magyartanára, Csarmasz Ágnes és Nagy Imre újságíró alkotta a zsűrit. Szereplésemet megdicsérték, első helyezéssel jutalmaztak. Az országos verseny zárását, a regionális döntőt Balatonbogláron rendezik a dunántúliak és a budapestiek számára 2024. április 11-13. között. Tanárommal, egyben osztályfőnökömmel, Kissné Papdi Annamáriával folytatjuk a felkészülést a döntőre.

Földing Csanád 8.e, médiaszakkörös

Mi, alsósok február 2-án tartottuk a farsangot. Délután 2 órakor az aulában felvonultak az osztályok, majd közösen táncoltak. Utána mindenki a saját termében folytatta a mulatságot 16 óráig. Osztályfőnökünk, Bódainé Balogh Orsolya vezetésével jelmezes, szörpivó, lufifújó, székfoglaló versenyben vehettünk részt. A helyezettek apró ajándékokat kaptak. Sokféle jelmezbe öltöztünk. Voltak lovagok, 2 pompomlány, cowboylány, szakács, pincér, rendőrnő, vérfarkas, egér stb. Én fehér köpenyben professzor voltam. Az osztály szavazása alapján az eper és a szépségkirálynő lett dobogós. A szülők felajánlásának köszönhetően süteményeket ettünk, üdítőket ittunk, táncra is maradt egy kis idő. Jól éreztük magunkat.

Horváth Bendegúz 4.e, médiaszakkör

A Tarczy-iskolában komoly múltra tekint vissza a járási angol nyelvi szépkiejtési verseny. A kezdeményezést dr. Martonné Klimó Irén, egykori angolnyelv-tanár indította útjára évekkel ezelőtt. A magyar-angol két tannyelvű tagozat 2024-ben ünnepli megalakulásának 15 éves évfordulóját. E jeles esemény méltó része a járási angol nyelvi szépkiejtési verseny, melyet január 25-én szervezett meg az idegen nyelvi munkaközösség. Tíz pápai és vidéki iskolából összesen 47 tanuló nevezett. A verseny két kategóriában zajlik: az angolt normál óraszámban tanulók és a két tanítási nyelven tanulók között. Képviseltette magát a Református és a Türr Gimnázium; a Gyurátz Ferenc Evangélikus, a Szent István Római Katolikus Általános Iskola, a Weöres Sándor és a Tarczy-iskola, de érkeztek versenyzők Nemesszalókról, Mezőlakról, Vaszarról és a tapolcai testvériskolánkból is.
A jelentkezők magas számára való tekintettel a nem két tannyelvűsöknél minden évfolyamon hirdettünk győztest, a kategóriában pedig az első 5 helyezettet jutalmaztuk. A két tannyelvűsöknél az első három helyezettet hirdettük és jutalmaztuk.
A verseny hagyományosan két részből állt: először egy, a diákok által választott szépirodalmi művet, majd pedig egy ismeretlen szöveget kellett felolvasni a fiataloknak. 460 éve született William Shakespeare, így az ő emléke előtt tisztelegve, a híres angol drámaíró életéről olvashattak a diákok.

 

Az első félév zárása alkalmából január 26-án, pénteken, a második órában iskolagyűlés volt a tornateremben. Venczel Csaba igazgató bácsi értékelte az elmúlt hónapok munkáját, eredményeit. Külön megdicsérte a nagyszámú kitűnő és jeles tanulót, név szerint felsorolta őket. A mi osztályunkban (6.a) most ketten is kitűnők lettek. Szabó Bernadett és Valdinger Ádám. Horváth Anna pedig jeles. A gyűlés után Németh József tanár bácsi fényképet készített róluk. Én is tudtam javítani az átlagomon. Igazgató bácsi a gyenge teljesítményű diákokat szorgalmasabb tanulásra szólította fel. Az iskolában folyó munkát társasjátékhoz hasonlította, amelyben együttműködve lehet sikereket elérni, közösek a sikerek és kudarcok. Mosolyogva, segíteni kell egymáson, hogy mindenki a legjobb eredményt tudja elérni.

Polgár Hanna Dóra 6.a médiaszakkörös

 

Január 24-én lezajlott az iskolai Szép Magyar Beszéd Verseny. Kazinczy-versenynek is, szépkiejtési versenynek is nevezik. 5-6., 7-8.osztályosoknak és középiskolásoknak hirdetik meg. A megmérettetést a Péchy Blanka színművésznő által 1960-ban létrehozott alapítvány indította el eredetileg fiatal színészek számára. Hamarosan kiterjesztették az ifjúságra, és országos mozgalommá vált. 2024-ben az 58. alkalommal szervezik meg változatlan alapelvekkel. Az ifjúság anyanyelvi nevelése, a beszédkultúra javítása a cél. Iskolánkban az 5-6.-os korosztályban népes mezőny gyűlt össze, 17 versenyző olvasta fel a zsűri előtt az ismeretlen szöveget 15-20 perces felkészülés után. A 7-8. osztályosoknál sajnos jóval kisebb volt a résztvevők száma. A kisebbek szövege az ókori olimpiákról szólt, a nagyobbaké a 2024-es párizsi olimpiai tervekről. A zsűri az alábbi szempontok szerint értékelte a gyerekek teljesítményét: szövegértés, szöveghűség, hangvétel, hangképzés, hangsúlyozás, szünettartás, természetes beszéd. Bakóné Kiss Katalin korábbi igazgatóhelyettes, Horváth Lászlóné Márta néni voltak a zsűritagok, elnökük Kövy Rózsa, mindhárman nyugalmazott tarczys magyartanárok. Meglepődtek, milyen szépen olvasnak tanulóink versenyhelyzetben is. De el kellett dönteniük a helyezéseket, ezért hosszasan tanácskoztak. A pontos olvasással csak néhány versenyzőnél adódott probléma. Inkább a tempóra, az írásjelek helyes hangsúlyozására, a hangerőre, a szavak kiemelésére hívta fel a Rózsa néni a gyerekek figyelmét. Az első helyezettek jutnak tovább a területi fordulóba, melyet a Türr gimnázium rendez február 6-án. 5-6.-ban első: Szabó Bernadett 6.a, másodikak: Bauer Emma 6.e és Erki Rebeka 6.e, harmadikak: Horváth Anna 6.a és Valdinger Ádám 6.a. Megdicsérték az ötödikesek lelkesedését, további versenyzésre, bátrabb, hangosabb beszédre, az izgalom leküzdésére biztatták őket. 7-8.-ban első: Földing Csanád 8.e, második: Vig Bendegúz 8.a, harmadik: Baranyai Krisztina 8.a. Gratulálunk minden helyezettnek és résztvevőnek!

Kaprinayné Megyeri Zsuzsanna szervező. Médiaszakkör

2024. január 22-én mi, 8.e osztályosok adtunk ünnepi műsort a magyar kultúra napja alkalmából az iskolarádión keresztül. Osztályfőnökünk, Kissné Papdi Annamária összeállítása rádiójáték-szerű volt, amibe a hallgató iskolatársainkat is bevontuk. Én olvastam a műsorvezető szövegét, Baranova Anasztázia és Csillak Milán válaszoltak a feltett 3 x 3 kérdésemre. Például: mi Irinyi János zajtalan tűzgyújtó találmánya, ki fedezte fel a C-vitamint, mi Rubik Ernő világhíressé vált játéka? A versidézeteket Trungel Áron tolmácsolta. A 8.a-s Sári Alex vágta bele a zenei betéteket. Beszélgettünk a Himnusz születésnapjáról, ritmusáról, magyar nép szokásairól, szólásairól, szállóigékről, a nyelvünkről, a népdalainkról, a zenénkről. Sok mindenről, ami összeköt minket, magyarokat.

Földing Csanád 8.e, médiaszakkör

 

;