tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

A Tarczy-iskolában hagyományosan a költészet napját megelőzően rendezzük a házi szavalóversenyeket, melyen egy verset adnak elő tanítványaink. Három verses délutánon át szereztek nekünk – és egymásnak – örömet a csinosan felöltözött gyerekek. Március 31-én az 5-7. osztályosok, szervező Kaprinayné Megyeri Zsuzsanna; április 2-án a 3-4. osztályosok, szervező Verasztó-Anczuber Laura; április 3-án az 1-2. osztályosok, szervező Cserneczkyné Kapa Nikoletta. A zsűri tagjai iskolánk korábbi és nyugalmazott pedagógusai voltak. Évfolyamonként értékelték a versenyzőket. Az 1-2. osztályosokat arany, ezüst, bronz minősítéssel; a további évfolyamokat 1., 2., 3. helyezéssel. Az indulók száma így alakult az elköltözés, betegségek és visszalépések után: 1. osztály: 10 fő; 2. osztály: 14 fő; 3. osztály: 6 fő; 4. osztály: 7 fő; 5. osztály: 10 fő; 6. osztály: 5 fő; 7. osztály: 3 fő. Sajnos a nyolcadikosok közül nem volt résztvevő.

 2025. április 4-én a Deák Ferenc Általános Iskolában jártunk megyei szépkiejtési versenyen.
A 8. E-ből Nagy Róbert, a 6.E-ből Pődör Rozina képviselte iskolánkat. Horváth Szilárd Igazgató Úr elmondta, hogy a versenyt 2009. óta rendezik meg és idén 17 iskola nevezett.
Német és angol nyelvből is külön értékelték a heti három órában és az emelt óraszámban tanuló diákokat. Róbert és Rozina is közel húsz társával vetélkedett. Hatalmas öröm, hogy mindkét diákunk dobogós lett. Robi 1. helyezést ért el, felkészítője Bertalan Ágnes Anna tanárnő volt. Rozina 2. helyezést ért el, felkészítője Stall Anita tanárnő volt.

 

Iskolánk már második alkalommal hirdette meg a digitális képregény-készítő versenyét, melyre ezúttal 4 iskolából összesen 22 pályamű érkezett. A versenyt 4-8. osztályos tanulóknak hirdettük meg: 4., 5., 6. illetve 7-8. évfolyamos kategóriában. Mind a 4 kategóriában megadtuk azt az irodalmi művet, amit a tanulóknak fel kellett dolgozniuk. Bár egyéni versenyt hirdettük, lehetőség volt csapatban is indulni. A kötelező irodalmi mű mellett lehetőség volt szabadon választott témában is versenyezni. Ebben a kategóriában 5 pályamű érkezett, ezeket külön értékelte a kéttagú zsűri: Kohuth Helén (a zsűri elnöke) és Németh József.

2025-ben április 07. - április 11. között zajlanak a fenntarthatósági témahét eseményei. Ennek keretében rendezték a biológia és természetismeret pedagógusai az egészséges életmódról szóló vetélkedőt felső tagozatos csapatoknak 7-én, hétfő délután. A két korcsoport: 5-6. és 7-8. osztályosok változatos, kreativitást igénylő feladatsorát Vilman Melinda tanárnő állította össze. A javítást, összesítést Saár Györgyi tanárnő végezte. A 3 fős csapatok a témához kapcsolódó totót töltöttek ki; anagrammába elbújt szavakat kerestek; szövegértési feladatlapot oldottak meg; szólásokat, közmondásokat értelmeztek; puzzle-t raktak össze. Az osztályokat 1-1 csapat képviselte, összesen 9 csoport törte a fejét. A 6.a-t dicséret illeti, mert 2 csapatot indítottak. A totóban mindenki helyesen válaszolt a „Melyik a legegészségesebb reggeli?” kérdésre (friss gyümölcslé, barna kenyér, vaj, sajt, zöldség), reméljük ezt is fogyasztják rendszeresen. A helyezések sorrendje így alakult az 5-6. évfolyamban: 1. – 5.e, 2. – 6.e, 3. – 6.a kettes számú csapata. A 7-8. évfolyamban: 1. – 8.e, 2. – 7.e, 3. – 7.a csapata. Végül egy feladat a kedves olvasóknak: mely szavak rakhatók ki az anagrammákból?
5-6. osztályosok kérdése: T Á R O S O K É N Y = ?
7-8. osztályosok kérdése: L B Á V N Y O Z Í M = ?

Médiaszakkör

Ebben az évben ünnepeltük Jókai Mór születésének 200. évfordulóját. Ez adta az ötletet, hogy az idei témahéten ezt válasszuk fő témának.
A 4.a osztály prezentációkat készített Jókai Mór életéről és pápai vonatkozásairól. Az osztály feldolgozta a Bem apó kisdobosa olvasmányt, amely kapcsolódik a Jókai200-hoz is.
A 4.e osztály olvasás órán feldolgozta Jókai: Melyiket a kilenc közül c. elbeszélését. Ehhez interaktív feladatokat oldottak meg, Lapodamesében megrajzolták a történetet. Sétát tettek a városban, lefényképezték a Jókai emlékhelyeket, interneten elolvasták a hozzájuk fűződő történeteket. PPT-t készítettek Jókai pápai emlékhelyeiről, beletették a saját képeiket, bemutatót készítettek Jókai életéről és Jókai idézetekről.
Az 5.a osztály Jókaihoz kapcsolódó szófelhőket készített digitális kultúra órán.
Az 5.c osztály a János vitéz összefoglaló óráján kvíz játékot oldott meg. Petőfi és Jókai kapcsolatáról a 6.a osztály gyűjtött anyagot.
A 6.a, 6.e, 7.e, 8.a és 8.e osztályok digitális kultúra órákon Jókai Mór életével, családjával, műveivel kapcsolatban végzett kutatómunkát, majd a gyűjtött anyag alapján prezentációkat készített.

A Digitális Témahéthez kapcsolódóan ismét meghirdettük a Lego - Digitális Történetmesélő Versenyt és a Nemzetközi Számítógépes Rajzversenyt is.

Németh József

A Tarczy-iskola asztaliteniszező diákjai egyéniben is, csapatban is szépen meneteltek a diákolimpia versenyein az országos bajnokságig. A fiúcsapat 7. helyezést szerzett a III-IV. korcsoportosok országos döntőjében Kiskunfélegyházán február végén. Tagjai: Ősz-Varga Simon (8.e), Kiss Bence (Öcsi, 8.e), Ősz-Varga Áron (6.e). A Szent István útra járnak pingpongozni hetente 3 x 2 órát. Edzőjük Dudás Szabolcs, iskolánk nyugalmazott testnevelő tanára. Simon és Öcsi mesélt a kiskunfélegyházi élményeikről: „A 3 napos döntő számunkra szombaton indult, a csapatbajnoksággal. A 20 csapatból 17 jelent meg, gyengébb és nagyon erős ellenfelek egyaránt voltak. Mi kerültünk a legnagyobb csoportba, csak egyetlen ötfős csapat volt, a többi 3 fős, mint a miénk.