tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

A Tarczy Lajos Általános Iskola hagyományosan december elején tartja a Tarczy-napot, mivel a névadó professzor 1807. december 6-án született. Az ünnepélyes megnyitó az aulában zajlott. Venczel Csaba köszöntötte a megjelenteket, ismertette a nap programját. Az ünneplő közösség meghallgatta a névadó professzor életrajzát. Az aulában álló Tarczy-szobornál koszorúzott az igazgató a diákönkormányzat képviselőivel. Czibor Angelika hetényi igazgatónő online üzenetében a tehetséges magyarok külföldi helytállására, majd hazatérésére helyezte a hangsúlyt. Ezután megtekintették a két tanítási nyelvű tagozat fennállásának 15. évfordulója alkalmából készült összefoglalót és az egykori diákok videóüzeneteit.
A felső tagozatos osztályok megnézték a Határtalanul program keretében a Szlovákiába kirándult diákok PPT-s bemutatóját. Az 5.e és 6.e osztályosok az MM Publications Kiadó rendhagyó angolóráján vettek részt.
A nap témája: magyarok a nagyvilágban, feltalálók, találmányok, hungarikumok; Tarczy Lajos élete, munkássága. A programok fő szervezője Tóthné Bogdán Zita, a felsős munkaközösség vezetője. Az alsós programok összeállítója Gallen Ramóna tanítónő. A tanulók osztályfőnökeik vezetésével a kiadott tematikának megfelelően oldottak meg a feladatokat, interaktív módon ismerték meg a leghíresebb magyarok nevét, tevékenységét. Idén nem zajlott verseny az osztályok között. A feladatok sikeres megoldásáért bélyegzős igazolást kaptak az osztályok pecsétgyűjtő füzetükbe, végül oklevelet munkájuk elismeréseként.

Hagyományaihoz hűen a Szent István Római Katolikus Általános Iskola szervezte a szövegértési versenyt a város, a járás tanulóinak és ajkai testvériskolájuknak, 4-8. osztályosok számára.. A 4., 7. és 8. évfolyamosoknak 2-2 szöveget kellett feldolgozniuk, az 5-6.-nak egy hosszabbat. A témák kulturális eseményekhez, évfordulókhoz kötődtek. A tarczys diákok kiemelkedően teljesítettek. Barkóczi Nóra (8.e) az 1. helyet szerezte meg (tanára Kissné Papdi Annamária), ugyancsak 1. helyezett Lőrincz Dorka (7.e); Péntek Lívia Lilla (5.e) 2. helyezést szerzett.(Nagyné Egyházi Edina tanítványai). Szakács Panka (6.e) 3. helyezett lett, felkészítője Tóthné Bogdán Zita. A negyedikeseket Horváth Bendegúz képviselte, csak 2 ponttal maradt le a dobogóról, negyedik helyezett lett. Gratulálunk!

 

Még a tanév elején osztályfőnököm, Stall Anita néni ajánlotta a figyelmembe a Magyarság KicsiNagykövete kihívást. Az első fordulóban egy Redmenta feladatlapot töltöttem ki, a másodikban pedig egy prezentációt kellett készítenem a vármegye három nevezetességéről. A következő megmérettetés egy online beszélgetés volt a zsűritagokkal, erre egy rövid történetet kellett írnom. Az Esterházy-kastélyban tartották a Veszprém vármegyei díjátadót. Igaz, hogy a díjazottak közé nem kerültem be, de nagyon hasznosnak találtam a vetélkedőt.

Bauer Emma (6.e)

 

Ajkán rendezték a futsal megyei elődöntőt a IV. korcsoport számára, ahol a Tarczy második helyen jutott be a megyei döntőbe, amit 2023.12.14-én rendeznek Veszprémben.

Eredmények:
Pápa- Tapolca 2-0
Pápa-Ajka 1-4
Pápa- Zirc 2-1

Csapattagok:

Bedi Bálint Norbert
Kiss Bence
Kovács Lázár
Mészáros Zsombor
Pődör Kristóf
Trungel Áron
Varga Máté
Zsédenyi Marcell
Kapfinger Gergő

Felkészítő tanár: Horváth András Levente

November 30-án délután Saár Györgyi tanárnő iskolai sakkversenyt rendezett a felső tagozatosoknak. Az előtte lévő napokban a jelentkezők közül néhányan minden szünetet gyakorlással töltöttek. Hubert Vivien Csenge (6.a): Sokan összegyűltünk a versenyre, főleg az 5-6. osztályokból. A legnépesebb mezőny pont az én korcsoportomban, a lányoké volt. Így azt hittem, már az elején kiesek, de szerencsére gyorsan belejöttem. A három játszmából mindegyiket megnyertem, ezen magam is meglepődtem. Első helyezett lettem. Annával játszott partim volt a leghosszabb, legnehezebb. Kiskoromban mamámtól tanultam sakkozni, vele gyakoroltam többször, de már negyedikes koromtól fogva mindig legyőzöm. Buti Alíz (6.a): én voltam az első, aki megérkezett a versenyre, segítettem Györgyi néninek felrakni a pályákat, bábukat. A mi osztályunkból jelentünk meg a legtöbben. Hármat játszottam osztálytársaim ellen. Az első körben Annával, a másodikban Vivivel, a harmadikban Lilivel. Sajnos mindegyiket elvesztettem, így nem lettem helyezett. Nálunk Hubert Vivien (6.a) lett az 1., Horváth Anna (6.a) a 2., és egy ügyes ötödikes, Szakács Bianka (5.c) feljött harmadiknak. A fiúk között Kiss Álmos (6.e) játszott a legjobban, mindenkit legyőzött. Nem véletlenül, a számítógépe sakkprogramjain a nehezebb fokozatokat próbálja már. Őt követte Aradi Márk és Somogyi Kevin (6.a). A 7-8. osztályosok kevesebben jelentek meg, nem volt külön verseny a lányoknak, fiúknak. Kiss Bence (7.e) többször állt döntetlenre, de aztán győzött osztálytársai: Kiss Dorina és Szalai Lóránt fölött. A helyezettek oklevelet és csokoládét kaptak jutalmul.

Hubert Vivien Csenge és Buti Alíz médiaszakkörösök 6.a

 

Egyszer, amikor kisebb voltam, otthon, a tévében néztük a Virtuózok című komolyzenei vetélkedőt. Nagyon megtetszett az egyik versenyző hegedűjátéka. Azt hittem, és most is azt gondolom, hogy nekem hegedülnöm kell. Sokat gyakorlok, tanulok, és én is szeretnék jelentkezni a Virtuózokba, szeretnék nyerni egy kis kupa hegedűt, ami egyik oldalán kék, a másikon piros; és lesz egy saját, nagy hegedűm. A Bartók Béla Zeneiskolába járok négy éve. Hegedűtanárom Nagy Tibor. Nagy Mariannánál tanulom a szolfézst, például a kottaolvasást, a hangnemváltást, hogyan váltok át D-dúrba stb. A legelső dal, amit el tudtam játszani a hangszeremmel, a Süss fel nap volt. Azóta egyre nehezebb, hosszabb, 4-5 perces, komolyabb darabokat tanulok, amik nagyon tetszenek. Hetente kétszer, hétfőn és csütörtökön megyek zeneiskolába, egymás után van a két óra. Az előtte lévő napokon otthon gyakorlok 1-2 órát kis pihenőkkel. Jól érzem magam a szerepléseken is. A zene világnapján kimentünk a Kossuth utcára, a Fő térre, ott léptünk fel. Karácsonykor és év végén a szülőknek adunk koncertet. A farsangi rendezvényen beöltöztem Beethovennek, az Örömódát játszottam el. Hamarosan lesz egy vizsgakoncertem, amikor zsűri előtt kell eljátszani egy nehéz darabot vagy elénekelni 25 népdalt. PPT-t kell készítenem a zeneműről, a zeneszerzőről vagy a dalokról, és beszélni róluk. Végül osztályzatot kapok. Idáig színötös tanuló voltam. Már barátnőt is szereztem az elmúlt évek alatt. Családunkban mindenki játszik valamilyen hangszeren. Nővérem fuvolázik, anyukám klarinéton, apukám harsonán játszik. Nagyon szeretek hegedülni, soha nem akarom abbahagyni. Ha más pályára lépek, akkor is veszek magamnak egy hegedűt, és játszani fogok rajta, mert mindig örömet okoz.

Buti Alíz 6.a médiaszakkör

 

Elérkezett az advent ideje. A Tarczy iskolában elkészült a karácsonyi dekoráció. Mindenki megcsodálhatja a feldíszített bejáratot, aulát, ami méltó keretet ad majd a karácsonyi műsoroknak, a hangversenynek, de általa a dolgos hétköznapok is megtelnek ünnepvárással. A csodás dekorációkat készítette és elhelyezte Tischler Róbertné Timi néni. Köszönjük fáradthatatlan, áldozatos munkáját. Meghitt ünnepvárást kívánunk mindenkinek!

 

A füstmentes világnap alkalmából november 22-én Czupor Csilla, iskolai védőnő vetélkedőt rendezett 7-8. osztályos csapatoknak. Saár Györgyi tanárnő állította össze a csapatokat, mi is részt vettünk, sőt győztünk! Utólag nézve nem is volt olyan nehéz, noha az elején nem mi voltunk a legjobbak. A 7.e-ből négyen alkottunk egy csapatot: Dolgos Lilien Lara, Farkasdy Szófia, Kiss Dorina, Lőrincz Dorka. Csilla néni érdekes feladatokat állított össze. Összekevert szavakból kerestük ki a dohányzás okozta betegségek megnevezését, mint pl. tüdőtágulat. Szórészletekből raktuk össze a legfontosabb, egészséggel, betegséggel kapcsolatos világnapok nevét. Jó ötlet volt a memóriát próbára tevő feladat. A földre szórt lufikra szavak voltak írva, egy csapattag megnézte, megjegyezte, társainak elmondta. A legtöbbet mi írtuk le, pl. asztma, sztrók. A lufifújási versenyben a gyorsaságot és a tüdőkapacitást tesztelték. Szofi kétszer akkorára fújta a lufiját, mint a 2. helyezettek. Totót, feladatlapot is töltöttünk ki a cigarettával kapcsolatban. Megtudtuk például, hogy évente a Magyarországon elfüstölt cigaretta mennyisége 375 vagont töltene meg. Itt is mi tippeltünk helyesen. Jól éreztük magunkat, sok mindent tudtunk már a dohányzásról, de új információkat is szereztünk. Minket nem kell meggyőzni, hogy ne gyújtsunk rá, mert mi nem cigarettázunk. Oklevelet és csokikat kaptunk jutalmul.

Kiss Dorina, Farkasdy Szófia 7.e, médiaszakkörösök