tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

A Tarczy-napon 9 óráig tartott az alsósok és felsősök közös programja. Ezután a nagyobbak előadásokon vettek részt, a kisebbek tantermükben változatos formákban szereztek sokféle ismeretet a környezettudatosság témakörében.
Az 1-2. osztályosok videót tekintettek meg a szelektív hulladékgyűjtésről. Elbeszélgetve arról, hogyan valósul meg ez az iskolában, osztályukban. Majd ehhez kapcsolódva feladatlapot oldottak meg. A digitális táblák segítségével interaktívan válaszoltak a kérdésekre. A bélyegkiállítás megnyitója után megtanulták Hétvári Andrea: Szelektív kuka dal című mondókáját. A kézműves foglalkozáson szemétszedő kesztyűt terveztek, az alkotásokból plakátot készítettek.
A 3-4. osztályosok videót néztek az újrahasznosításról: miért van rá szükség, mi a jele, mi történik a szelektíven gyűjtött szeméttel? A témához kapcsolódó feladatok közül mindenki válogathatott érdeklődésének megfelelően. Páros munkában zöld matekfeladatot oldottak meg. A bélyegkiállítás megnyitója után újratervezték, rajzolták, színezték, festették az újrahasznosítás szimbólumát. Kézműves foglalkozás keretében papírhengerekből készítettek tárgyakat, figurákat.
Az alsó tagozatosok 12 óra után a Mikulást várták a tornateremben. Az osztályok a bélyegkiállítást december 9-től még egyszer megtekintik.
Az alsó tagozatosok programját összeállította Bódainé Balogh Orsolya, Peidl-Kovács Klaudia és Tóth Gabriella tanítónő.

 

Mi, nyolcadik e-sek két csapattal indultunk az iskolai dohányzás elleni vetélkedőn, amin hetedikesek és nyolcadikosok vehettek részt. A füstmentes világnapon rendezte az iskola védőnője, Czupor Csilla néni. Saár Györgyi tanárnő segített neki, számolta a pontokat, mérte az időt, javította a megoldásokat. Totót töltöttünk ki a témában, sok szóbeli kérdésre válaszoltunk. Pl. milyen dohányzásféléket ismerünk; milyen káros hatásai vannak a terhes nőkre; mik a cigis doboz feliratai, képei stb. Elmondtuk, az emberi test egyes részei hogyan károsodnak a dohányzás következtében. Mi, fiúk végig vezettünk, de a lufifújás versenyszámát vegyes csapatunk, abból is a lányok nyerték meg. Érdekes volt az activity, amikor elmutogattuk, magyaráztuk a kihúzott fogalmat. Gergő a passzív dohányzást írta körül, Kopi gyorsan kitalálta. Más csapat a láncdohányzást vagy a szűrőt mutogatta el. Még matekozni is kellett, kiszámolni egy példában, mennyit költ cigire, vagy mennyit takarítana meg egy hónapban egy dohányos. Gyorsan és jó hangulatban telt el a ¾ óra és a lényeg, hogy első helyezettek lettünk 30,5 ponttal: Györke Barnabás, Kálmán Koppány, Kapfinger Gergő. De a másik csapatunk is csak 1 ponttal maradt le: Dolgos Lilien, Györkös Flórián, Kiss Dorina. 29,5 ponttal másodikak lettek. Az öt csapat közül a 7.e-sek a harmadik helyet szerezték meg. Köszönjük a szervezést.

8.e: Dolgos Lilien, Kálmán Koppány, Kapfinger Gergő

 

A Tarczy-iskolában a járási szövegértési versenyhez igazodva szerveztük meg a házi fordulót novemberben. A 16 negyedikes résztvevő közül Da Silva-costa Masha 4.e-es volt a legjobb, Sashalmi Tamásné tanítványa. Ötödikben 19-en versenyeztek, Mód Szófia 5.e-s lett az első, Kissné Papdi Annamária tanítványa. Hatodikban 12 résztvevő közül Péntek Lívia Lilla (6.e) magaslott ki, Tóthné Bogdán Zita készítette fel. Hetedikben négyen írták meg a feladatlapot, Horváth Anna (7.a) a legjobban, Kohuth Helén a felkészítője. Az öt nyolcadikos közül Farkasdy Szófia (8.e) emelkedett ki, magyartanára Kissné Papdi Annamária. Ők jutottak tovább a pápai járási szövegértési versenyre, melyet a Szent István Római Katolikus Általános iskola szervezett december 5-én. Ismeretterjesztő témájú és szépirodalmi szövegekhez kapcsolódott a feladatlapjuk. Tanulóink szépen szerepeltek. Masha (4.e) első (lásd képen alul), Szófia (5.e) második, Lilla (6.e) harmadik helyezést ért el. Nekik és felkészítőiknek is gratulálunk sikerükhöz.

Kaprinayné Megyeri Zsuzsanna, a házi verseny szervezője

 

 

 

 

A Tarczy-iskola 2024 novemberében már negyedik alkalommal rendezte meg a korábbi igazgatójáról, Bognár Józsefről elnevezett anyanyelvápoló versenyeket a felső tagozatosoknak két kategóriában. Az 5-6. osztályosok feladatlapjait Kissné Papdi Annamária (főszervező) és Verasztó-Anczuberger Laura állította össze. A 7-8. osztályosokét Tóthné Bogdán Zita és Kohuth Helén. Tanulóink a hónap közepén vettek részt az iskolai versenyeken. A kisebbek korcsoportjában népes mezőny jött össze, a 32 tanuló közül Kalmár Tibor (5.c)-I., Pődör Rozina (6.e)-II. és Mód Szófia (5.e)-III. bizonyult a legügyesebbnek. A nagyobbak nem lelkesedtek ennyire a nyelvtani-irodalmi versenyért. A nyolc induló közül Lőrinc Dorka (8.e)-I., Horváth Anna (7.a)-II. és Farkasdy Szófia (8.e)-III. állhat fel a képzeletbeli dobogóra. Oklevél és csokoládé jutalmukat a Tarczy-napon, december 6-án veszik át. A két első helyezett jutott tovább. A pápai járási verseny november 28-án zajlott iskolánkban. A város összes általános iskolája képviseltette magát, a kisgimnáziumok közül a Türr. A járásból Ugod és Mezőlak iskolájából érkezett versenyző, nekik külön köszönjük a megjelenést. Venczel Csaba igazgató megnyitójában megemlékezett a rendszerváltás körüli kezdetekről, amikor Gerencsér Attila és Bognár József egykori kollégáival indították útjára a hiánypótló helyesírási versenyt. Majd Gerencsér Attila hirtelen halálát követően évtizedekig az ő nevét viselte, és nívós vetélkedéssé nőtte ki magát a verseny. A covid miatti kényszerszünet és Bognár igazgató úr váratlan halála után, Lombosi Anikó régi kollégánk vezetésével átértékeltük a megmérettetést. A helyesírás készségét, tudását több fórum méri, köztük a Kárpát-medencei szintig felérő Simonyi-verseny. Így a pápai Bognár-versenyben színesebb lett a paletta. Nem követi szorosan a tananyagot. Itt tollbamondás nincs. A helyesíráson túl irodalmi, verstani, közmondás-, szólásismereti, leíró nyelvtani ismeretekre és fantáziára van szükség, mindez játékos formában. A járási verseny zsűrielnöki tisztét Bognár Anita, a Petőfi Gimnázium igazgatója tölti be a kezdetektől fogva; kifejezte háláját a szervezésért. A zsűri tagjai a felkészítő pedagógusok.

Iskolánk mindig szem előtt tartja az alábbi fontos jelmondatot: " Ép testben ép lélek."
Míg a diákság egy része a kultúrának szentelte a mai délelőttöt, addig a 2.e osztály tanulói testük karbantartásán fáradozott a Mozdulj Pápa! elnevezésű programsorozaton, melynek célja az egészséges életmód, a rendszeres sport illetve a testmozgás népszerűsítése.
A változatos délelőtt első részében sor- és váltóversenyeken próbálhatták ki magukat a gyerekek, ami aztán döntetlennel zárult, majd mindent átmozgató zenés torna következett Murai Dóra lelkes rock and roll csapatával, a Black Bunnyval.
Kellemesen elfáradva, de élményekkel telve értünk vissza az iskolába.

Cserneczkyné Kapa Nikoletta
a 2.e osztályfőnöke

 

November 22-én délután rendezte a Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskola a járási mesemondó versenyt 1-4. osztályosoknak a hagyományos Mesenapjuk keretében. Évfolyamonként 2-2 tanulót nevezhettünk. Az elsősök közül Madarasi Zoja (1.e) A csökönyös kiselefánt című zimbabwei népmesét adta elő. Osztálytársa, Varga Bence Szutyejev: A kisegér és a ceruza meséjét tanulta meg, de sajnos betegsége miatt nem tudott részt venni. Felkészítőjük Bódainé Balogh Orsolya. A 2.a-s Tompa Máté A béka és a holló mesével szerepelt, felkészítője Halász Marianna. Ősze Blanka (2.e) számára tanítónője, Cserneczkyné Kapa Nikoletta a Három együgyű leány című népmesét választotta. Blanka olyan ügyesen, viccesen mondta el, hogy második helyezést szerzett. Tunner Jázmin (3.e) A komédiás disznó című mesével szerepelt, felkészítője Sashalmi Tamásné. Sztanek Andrea Nóra (4.c) Lázár Ervin: A soványító palacsinta című történetének átélt, szórakoztató előadását a zsűri harmadik helyezéssel értékelte. Felkészítője Verasztó-Anczuberger Laura. Cserneczky Flóra (4.e) a Szolgál az ördög című népmesét mondta el, felkészítője Sashalmi Tamásné. A helyezettek oklevelet és könyvet kaptak jutalmul. Minden tanulónk alaposan megtanulta a meséjét, derekasan helytállt. Gratulálunk a résztvevőknek, örülünk a helyezettek sikerének.

Médiaszakkör

A Tarczy-iskola negyedik és ötödik osztályosai a Lázár Ervin Program keretében a megyeszékhely nagyszínházába utaztak három autóbusszal november 26-án délelőtt. Út közben rácsodálkozhattak a Bakony havas vidékére, a veszprémi hóbuckákra. Az elegáns színház előcsarnokában kicsit várakozni kellett a ruhatárakra, majd a vörös szőnyeggel borított lépcsőkön felhaladva elfoglalták helyüket a nézőtéren. Majd elkezdődött az egy óra időtartamú mesejáték. A színház művészei a Brémai muzsikusokat adták elő táncos-zenés feldolgozással. A darabot keretbe foglalta a két Grimm-fivér, Jacob és Wilhelm beszélgetése. Ők fedezték fel távcsövükkel a tisztáson fáradt álomba merülő négy vándort. Szürke a szamár; Fogdmeg a kutya; Bajszos a macska és Tarajos a kakas sorsával ismerkedtek meg a nézők. A színpadi technika segítségével gyorsan, látványosan változtak a helyszínek, díszletek. Az előadás elgondolkodtatott az öregek megbecsüléséről, a barátságról, a háláról, a zene csodás erejéről, ami a szeretet segítségével még a rablókat is jó útra térítette. Hálás taps, öltözés, fotózkodás. Majd a hazautat követően tanulóink az osztályfőnökök vezetésével visszazökkentek a délutáni feladatokba.
Köszönjük a program szervezőinek az élményt.

Médiaszakkör

 

A napokban 2.a osztályos tanulóimmal meglátogattuk a Vörösmarty utcai Idősek Otthonának lakóit. A gyermekek először voltak idősotthonban, ahol nagy-nagy szeretettel vártak és fogadtak bennünket. A kezdeti megilletődöttség után nagyon hamar feloldódtak, beszélgettek, játszottak a számukra addig ismeretlen idős emberekkel, akik úgy viszonyultak a gyerekekhez, mintha unokáik, dédunokáik lettek volna. Csodálatos volt látni az önfeledten mosolygó, nevető időseket és gyerekeket. A látogatással az volt a célom, hogy kis tanulóim érzelmileg nyitottá váljanak az idős emberek iránt, tudjanak szeretetet adni és tudják elfogadni az ó szeretetüket. Tervezzük már karácsony előtti szintén beszélgetős, játszós, kézműveskedős látogatásunkat. Köszönöm az idősotthon vezetőjének, nővéreinek, valamint Venczel Csaba igazgató úrnak és tanítványaim szüleinek, hogy támogatták a látogatásunkat.

Halász Marianna