Közzétéve: 2019.09.18.
HÓ | PROGRAM | FELELŐS |
Augusztus | Ökocsoport megbeszélés | Kovács Gézáné |
Szeptember | Erdei iskola: 6. A | Kovács Gézáné Saár Györgyi |
Erdei iskola: 6.C | Dudás Szabolcs | |
Erdei iskola: 6.E | Miklós-Mátyás Beatrix |
Közzétéve: 2019.09.18.
HÓ | PROGRAM | FELELŐS |
Augusztus | Ökocsoport megbeszélés | Kovács Gézáné |
Szeptember | Erdei iskola: 6. A | Kovács Gézáné Saár Györgyi |
Erdei iskola: 6.C | Dudás Szabolcs | |
Erdei iskola: 6.E | Miklós-Mátyás Beatrix |
Közzétéve: 2019.09.13
Augusztus utolsó péntekén 17 órakor került megrendezésre iskolánkban a tanévnyitó ünnepség. Örültünk, hogy osztályunk három tanulója szerepelt a műsorban. Keresztes Csenge és Strommer Fruzsina egy-egy prózarészletet adott elő, Reményi Réka pedig a műsorközlő szerepét vállalta. Négy első osztályos kisdiák kedves verse is színesítette az ünnepséget. Venczel Csaba igazgató úr beszéde után a 8.osztályosok iskolánk nyakkendőivel tarczysokká avatták az elsősöket.
Mint minden évben , most is remek nyelvvizsgaeredmények születtek! Gratulálunk! (Nevük a cikk után olvasható.)
Ezzel a 2019/2020-as tanév elkezdődött!
Reményi Réka 5.e
Közzétéve: 2019.08.26.
A tankönyvosztás időpontja: 2019. augusztus 29. csütörtök 8-18 óra és augusztus 30. péntek 8-17 óra
A tankönyvosztás helyszíne: Tarczy iskola, udvari csoportszobák
Az általános iskolai tanulók könyvei térítésmentesek = ingyenesek
Kivétel: két tannyelvű, 2-8. tanulók angol nyelvű könyvei (Music, Nature, Science, Geography, Civilisation, History) melyeket a tankönyvosztáskor kell kifizetni.
A tankönyvek két csoportja: tartós tankönyv és nem tartós tankönyv.
A tartós könyvek pecsétesek, leltári számosak; az iskola tulajdonai. Év végén vissza kell adni az iskolai könyvtárnak. Lehet használt, lehet új. Minden tanuló kap használt, tartós tankönyvet a könyvtárból.
Nem tartós könyvek: munkafüzetek, munkatankönyvek, feladatgyűjtemények.
Mindegyik új, a tanuló tulajdona, nem kell visszaadni az iskolai könyvtárnak.
Amit aláírnak: Aláírásommal igazolom, hogy a 2019/20-as tanév tankönyveit átvettem. A tartós tankönyvek állapotáért anyagi felelősséggel tartozom.
Valamint: A 2-8. osztályos két tannyelvűs tanulók /vagy szüleik aláírása igazolja az angol nyelvű taneszközök átvételét illetve kifizetését.
Közzétéve: 2019.06.20.
A mérésben a 6. évfolyam és a 8. évfolyam 6 osztálya vett részt, a jelentésben 91 tanulónk eredményeit összesítették (46 hatodikost, 45 nyolcadikost).
Matematika 6. osztály
Átlageredményünk 1482 pont, ami 17 ponttal kevesebb, mint az országos átlag (1499) és 2 ponttal több, mint a városi átlag (1480), azaz statisztikai szempontból nem szignifikáns (nem jelentős) az eltérés.
A 2018. évi hatodikos matematika eredmény 11 ponttal gyengébb, mint a 2017. évi (1493), és 21 ponttal jobb, mint a 2016. évi (1461) átlagunk volt. Ezek az eltérések nem jelentősek.
Szövegértés 6. osztály
Átlageredményünk 1490 pont, ami 2 ponttal gyengébb, mint az országos átlag (1492) és 16 ponttal több, mint a városi átlag (1474), statisztikai szempontból a jelentés egyiket sem veszi jelentős eltérésnek.
A 2018. évi hatodikos szövegértési eredmény 42 ponttal kevesebb, mint a 2017. évi (1532), és 23 ponttal kisebb, mint a 2016. évi (1513) átlagunk volt. Ezek az eltérések sem jelentősek a jelentés szerint.
Matematika 8. osztály
Átlageredményünk 1655 pont, ami 41 ponttal több, mint az országos átlag (1614) és 69 ponttal több, mint a városi átlag (1586). Az eredményünk a városi átlaghoz viszonyítva jelentősen magasabb a jelentés szerint.
A 2018. évi nyolcadikos matematika eredmény 17 ponttal jobb, mint a 2017. évi (1638) és 93 ponttal jobb, mint a 2016. évi (1562) átlag, ez utóbbi statisztikai értelemben véve is jelentős javulásnak számít.
Szövegértés 8. osztály
Átlageredményünk 1661 pont, ami 59 ponttal több, mint az országos átlag (1602) és 87 ponttal több, mint a városi átlag (1574). A jelentés szerint mindkét eltérés szignifikánsnak számít.
A 2018. évi nyolcadikos szövegértési eredmény 45 ponttal jobb, mint a 2017. évi (1616), és 68 ponttal jobb, mint a 2016. évi (1593) átlag. Az intézményi jelentés a 2016. évhez viszonyított javulást statisztikailag jelentős eltérésként értelmezi.
Németh József
telephelyi koordinátor
Következő álláshirdetést kínáljuk:
Közzétéve: 2019.06.13.
A Tarczy Lajos Általános Iskola 2019/20-as tanévi tankönyvlistája a mellékelt táblázatban megtekinthető.
Minden általános iskolás tanuló ingyenesen kapja a tankönyveket. = Minden tanuló térítésmentes.
A könyvek két csoportja: tartós tankönyv és nem tartós könyv.
- A tartós tankönyvekbe a tanuló nem írhat. Az iskola tulajdonát képezik (pecséttel, könyvtári leltári számmal rendelkeznek). A tanév végén vissza kell adni a könyvtárnak. Állapotukért a tanuló anyagi felelősséggel tartozik.
2019-ben is minden 3-8. osztályos tanuló kap új tartós tankönyveket, melyekből ő tanul először; és kap már használt tartós tankönyveket a könyvtárból.
- Nem tartós könyvek, melyekbe a tanuló ír, dolgozik: munkatankönyvek, munkafüzetek, feladatgyűjtemények, melyek a tanuló tulajdonát képezik, augusztusban újonnan kapja. Ezeket év végén nem kell visszaadni a könyvtárnak.
- A Tarczy iskola tankönyveit a KELLO Tankönyvellátó Vállalat biztosítja a hivatalos, nyilvános tankönyvjegyzék alapján. Az ingyenesség a tankönyvjegyzékben szereplő tankönyvekre érvényes.
A 2019/20-as tanévben az 1. és 2. osztályosok minden könyve munkatankönyv, év végén semmit nem adnak vissza a könyvtárnak.
Ha a szülők meg szeretnék vásárolni a tartós tankönyveket, az alábbi módokon tehetik:
- a KELLO Publikus Webáruházban, internetes rendeléssel regisztráció után
- a Kódex Könyváruház és Tankönyvcentrumban (1054 Budapest, Honvéd u. 5.) Tankönyves telefonszámaik: +36-1/2376916; +36-1/2376917; +36-1/2376961
Közzétéve: 2019.06.19.
Az idegen nyelvi mérés 2019. május 22-én zajlott le iskolánkban.
„Az idegen nyelvi mérést az iskolák hatodik és nyolcadik évfolyamán az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében kell lefolytatni, a két tanítási nyelvű nevelés-oktatásban részt vevő tanulók kivételével (tanév rendje 11. § (5)). Az idegen nyelvi mérés keretében az angol és német nyelvet első idegen nyelvként tanulók szövegértési készségeinek írásbeli mérésére és hallott szöveg értésének mérésére kerül sor az iskolák 6. évfolyamán a KER szerinti A1, 8. évfolyamán a KER szerinti A2 szinten. A feladatlapok kitöltése alatt sem szótárt, sem más segédeszközt nem használhatnak a tanulók.
A mérésben való részvétel minden 6. és 8. évfolyamos tanuló számára kötelező, aki első idegen nyelvként angol vagy német nyelvet tanul, kivéve a két tanítási nyelvű nevelésoktatásban részt vevő tanulókat. Az idegen nyelvi mérést a tanév rendjéről szóló miniszteri rendelet az elmúlt tanévekben is előírta. Az intézkedés hátterében az idegen nyelvi oktatás megerősítésének szándéka áll. A tanév rendjében meghatározott idegen nyelvi mérés az intézményeket hivatott segíteni abban, hogy objektív mérőeszköz segítségével felmérhessék tanítványaik nyelvtudását az adott KER szerinti szintekhez képest.”
(Részlet az Oktatási Hivatal tájékoztatójából)
A mérés napján kapott mérési azonosító segítségével minden tanuló információt kaphat az általa elért eredményről.
Íme az összesített eredmények.
Német nyelv
6. évfolyam
8. évfolyam
Angol nyelv
6. évfolyam
8. évfolyam.
idegen nyelvi munkaközösség