Következő álláshirdetést kínáljuk:
Következő álláshirdetést kínáljuk:
Közzétéve: 2019.06.13.
A Tarczy Lajos Általános Iskola 2019/20-as tanévi tankönyvlistája a mellékelt táblázatban megtekinthető.
Minden általános iskolás tanuló ingyenesen kapja a tankönyveket. = Minden tanuló térítésmentes.
A könyvek két csoportja: tartós tankönyv és nem tartós könyv.
- A tartós tankönyvekbe a tanuló nem írhat. Az iskola tulajdonát képezik (pecséttel, könyvtári leltári számmal rendelkeznek). A tanév végén vissza kell adni a könyvtárnak. Állapotukért a tanuló anyagi felelősséggel tartozik.
2019-ben is minden 3-8. osztályos tanuló kap új tartós tankönyveket, melyekből ő tanul először; és kap már használt tartós tankönyveket a könyvtárból.
- Nem tartós könyvek, melyekbe a tanuló ír, dolgozik: munkatankönyvek, munkafüzetek, feladatgyűjtemények, melyek a tanuló tulajdonát képezik, augusztusban újonnan kapja. Ezeket év végén nem kell visszaadni a könyvtárnak.
- A Tarczy iskola tankönyveit a KELLO Tankönyvellátó Vállalat biztosítja a hivatalos, nyilvános tankönyvjegyzék alapján. Az ingyenesség a tankönyvjegyzékben szereplő tankönyvekre érvényes.
A 2019/20-as tanévben az 1. és 2. osztályosok minden könyve munkatankönyv, év végén semmit nem adnak vissza a könyvtárnak.
Ha a szülők meg szeretnék vásárolni a tartós tankönyveket, az alábbi módokon tehetik:
- a KELLO Publikus Webáruházban, internetes rendeléssel regisztráció után
- a Kódex Könyváruház és Tankönyvcentrumban (1054 Budapest, Honvéd u. 5.) Tankönyves telefonszámaik: +36-1/2376916; +36-1/2376917; +36-1/2376961
Közzétéve: 2019.06.19.
Az idegen nyelvi mérés 2019. május 22-én zajlott le iskolánkban.
„Az idegen nyelvi mérést az iskolák hatodik és nyolcadik évfolyamán az angol vagy német nyelvet első idegen nyelvként tanulók körében kell lefolytatni, a két tanítási nyelvű nevelés-oktatásban részt vevő tanulók kivételével (tanév rendje 11. § (5)). Az idegen nyelvi mérés keretében az angol és német nyelvet első idegen nyelvként tanulók szövegértési készségeinek írásbeli mérésére és hallott szöveg értésének mérésére kerül sor az iskolák 6. évfolyamán a KER szerinti A1, 8. évfolyamán a KER szerinti A2 szinten. A feladatlapok kitöltése alatt sem szótárt, sem más segédeszközt nem használhatnak a tanulók.
A mérésben való részvétel minden 6. és 8. évfolyamos tanuló számára kötelező, aki első idegen nyelvként angol vagy német nyelvet tanul, kivéve a két tanítási nyelvű nevelésoktatásban részt vevő tanulókat. Az idegen nyelvi mérést a tanév rendjéről szóló miniszteri rendelet az elmúlt tanévekben is előírta. Az intézkedés hátterében az idegen nyelvi oktatás megerősítésének szándéka áll. A tanév rendjében meghatározott idegen nyelvi mérés az intézményeket hivatott segíteni abban, hogy objektív mérőeszköz segítségével felmérhessék tanítványaik nyelvtudását az adott KER szerinti szintekhez képest.”
(Részlet az Oktatási Hivatal tájékoztatójából)
A mérés napján kapott mérési azonosító segítségével minden tanuló információt kaphat az általa elért eredményről.
Íme az összesített eredmények.
Német nyelv
6. évfolyam
8. évfolyam
Angol nyelv
6. évfolyam
8. évfolyam.
idegen nyelvi munkaközösség
2019. 06. 08. Nemzetközi akrobatikus rock and roll verseny, Prága.
Children páros kategória
VI. Keresztes Csenge 4.e – Pető Róbert (Mezőlak)
Serdülő páros kategória
VI. Babai Blanka (Türr) – Péter Ákos 5.c – edzőjük Szegediné Murai Dóra Black Bunny RRC, Pápa
2019. 06. 07. Pro Patria, hétpróba. Játékos nemzetközi atlétikai vetélkedő. Szervező Tarczy Lajos Alapiskola, Hetény.
Fiúk, egyéni
I. Sós László 7.e
Csapatverseny
III. Tarczy iskola, Pápa A csapata. Tagjai: Kis Levente 7.a, Kiss Nóra 7.a, Sós László 7.e
V. Tarczy iskola, Pápa B csapata. Tagjai: Banai Kinga 7.a, Schveighoffer Dániel 7.e, Szabó Botond Ákos 7.e
2019. 06. 07. „Mindenki más, mindenki másképp egyforma” pápai járási rajzpályázat a Veszprém Megyei Fogyatékos Személyek, Pszichiátriai és Szenvedélybetegek Integrált Intézmény dákai otthona 70 éves fennállásának alkalmából
5-8. osztályosok
Különdíj: Simon Alexandra 6.a
2019. 06. 06. Világtájoló. Klassz-Room országos online matematikaverseny, Szeged.
2. osztályosok
III. Kővágó Edit Gréta 2.e – felkészítő Lind Bernadett
2019. 06. 06. Teki-Totó országos internetes matematikaverseny, Debrecen.
2. osztályosok
Arany fokozat: Kővágó Edit Gréta 2.e – felkészítő Lind Bernadett
Közzétéve: 2019.06.25.
Az ökoiskolai munkatervünkben megfogalmazott és betervezett céljainkat csaknem maradéktalanul megvalósítottuk. Célunk: tanulóink környezettudatos magatartása és az egészséges életmód kialakítása.
Egész évben folyamatosan a faliújságon ill. az iskola honlapján adtunk hírt a programjainkról és az elért eredményeinkről.
Szeptembertől továbbra is működött iskolánkban a gyümölcsprogram, így az 1-6. osztályosok ebben a tanévben is friss gyümölcshöz és ivóléhez jutottak.
Az iskolatej akcióval pedig minden tanuló részesülhetett tejtermékekben.
Ehhez kapcsolódott a folyamatos szelektív hulladékgyűjtés megvalósítása, ami nem ment minden osztályban zökkenőmentesen. A következőkben ezen javítanunk kell.
Az őszi és a tavaszi papírgyűjtés során lelkesen hozták tanulóink a papír hulladékot. A papírgyűjtésből befolyt összeg egyrésze az osztályok között került kiosztásra.
A 6. évfolyamosok a kupi Esterházy erdei iskolában is tanulhattak az erdő életközösségéről.
A nevezetes világnapokhoz különböző programokkal kapcsolódtunk:
- állatok világnapján ellátogattunk az állatmenhelyre, ahova állateledelt is vittünk, amit tanulóink gyűjtöttek össze.
- Földünkért világnapra fotó pályázatot hirdettünk, amire sok szép kép érkezett.
- a Füstmentes napon védőnőnk tartott tartalmas előadást és ekkor került sor a rajz verseny értékelésére is.
- A Víz világnapján szintén eredményesen szerepeltünk a meghirdetett rajz pályázaton, értékes díjakat kaptak a tanulóink.
Közzétéve: 2019.06.19.
Utolsó napunk iskolánkban június14-én, pénteken volt. Tanárainktól, akik végig- kísérték az utunkat, 16:45-kor vettünk búcsút az osztálytermünkben, ami nagyon szépen fel volt díszítve köszönhetően a 7.c osztálynak. Maga a ballagás 17:00-kor kezdődött. Felsorakozva az osztályunk elől indultunk utolsó utunkra ebben az iskolában. Mikor kiértünk az udvarra, rengeteg tanárt, diákot, valamint családtagokat láttunk. Nagyon színvonalas műsort kaptunk, és megható gondolatokat hallhattunk osztályfőnökünktől, valamint az igazgató úrtól. Ezután pedig jött a lufik felengedése, ami a műsor csúcspontja volt. Végül minden osztály visszaballagott a saját termébe és elbúcsúztak egymástól.
Pintér Dominika, Ruzsás Eszter 8.c
Közzétéve: 2019.06.12.
"Az Oktatási Hivatal minden évben célnyelvi mérést szervez a két tanítási nyelvű nevelés-oktatást folytató általános iskolák 6. és 8. évfolyama számára. A mérés időpontját az aktuális tanév rendjéről szóló EMMI rendelet határozza meg.
A célnyelvi mérést a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 97.§ (13) alapján a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 135.§ írja elő. A mérés két évfolyamon az alábbi KER szerinti nyelvi szinteket méri:
Évfolyam: 6.
Mért KER szint A2
Évfolyam: 8.
Mért KER szint: B1
A célnyelvi mérés három alapkészséget mér: hallott szöveg értése, olvasott szöveg értése, íráskészség. A tesztfüzetek szerkezete mindkét (A2 és B1) szinten azonos; készségenként kettő, azaz összesen hat feladatot tartalmaznak. A feladatokban az utasítások a célnyelven szerepelnek.
A diákok teljesítményének értékelése a három készségből együttesen történik; ahhoz, hogy a megfelelő szintet teljesítsék, a maximálisan elérhető pontszám 60%-át kell elérniük."
(Részlet az Oktatási Hivatal tájékoztatójából)
A célnyelvi mérés május 15-én zajlott a két tannyelvű tagozat 6. és 8. évfolyamán. A feladatlapok javítását az Oktatási Hivatal által megadott megoldókulcs illetve útmutató alapján az iskola angol tanárai végezték.
Hatodik évfolyamon a minimálisan elvárt 60% helyett, a tanulók átlagban az elérhető pontszám 82%-át érték el.
Nyolcadik évfolyamon a minimálisan elvárt 60% helyett tanulóink átlagban az elérhető pontszám 89%-át érték el.
Mindkét évfolyamon a tanulók minimum 60%-ának kell teljesíteni a követelményeket. Iskolánkban a hatodikosok 94%-a, a nyolcadikosok 100%-a teljesítette az elvárt szintet.
Bár mindig van hová fejlődni, úgy gondolom, hogy a két tannyelvű tagozat hatodik és nyolcadik osztályos diákjai nagyon szépen teljesítették a célnyelvi mérés követelményeit. Gratulálunk a diákoknak és felkészítő tanáraiknak!
A részletes eredmények itt tekinthetők meg: 6. osztály, 8. osztály. A mérés napján kapott mérési azonosító segítségével minden tanuló információt kaphat az általa elért eredményről.
Hardi Tünde
tagozatvezető
Közzétéve: 2019.06.11.
Simon Alexandra 6.a osztályos tanuló figyelmét rajztanára, Kohuth Helén hívta fel egy pályázatra, amelyben rajzot, fotót lehetett készíteni „Mindenki más, Mindenki másképp egyforma” jeligével. A meghirdető a Veszprém Megyei Fogyatékos Személyek, Pszichiátriai és Szenvedélybetegek Integrált Intézménye volt, a dákai otthon 70 éves fennállásának alkalmából szólította meg a pápai városi, járási felső tagozatos diákokat, gondolkodjanak el a sérült és egészséges emberek együttéléséről. Alexandra nagynénje a dákai szeretetszolgálatnál dolgozik, többször beszélgettek az ott lakók életéről. Szandi régebben egy karkötőt is kapott ajándékba egy ápolótól, a testvére pedig egy csészét. Az ajándékokat lefotózta, illusztrálta, középre pedig egy fogalmazást illesztett. A szövegben leírta, hogy kapcsolódik az intézethez, és milyen fontos pont volt az életében, amikor az ajándékokat megkapta. A pályázat ünnepélyes eredményhirdetését a Szent József kápolnában tartották, az intézeti dolgozók és ellátottak adtak szép műsort, közreműködtek a Bartók zeneiskola tanárai. Alexandra pályamunkájáért különdíj elismerésben részesült, melyet Hanich Ferenc, az intézmény igazgatója adott át.
Gratulálunk a sikerhez!