tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

2019. 06. 08. Nemzetközi akrobatikus rock and roll verseny, Prága.
Children páros kategória
VI. Keresztes Csenge 4.e – Pető Róbert (Mezőlak)
Serdülő páros kategória
VI. Babai Blanka (Türr) – Péter Ákos 5.c – edzőjük Szegediné Murai Dóra Black Bunny RRC, Pápa

2019. 06. 07. Pro Patria, hétpróba. Játékos nemzetközi atlétikai vetélkedő. Szervező Tarczy Lajos Alapiskola, Hetény. 

Fiúk, egyéni
I. Sós László 7.e
Csapatverseny
III. Tarczy iskola, Pápa A csapata. Tagjai: Kis Levente 7.a, Kiss Nóra 7.a, Sós László 7.e
V. Tarczy iskola, Pápa B csapata. Tagjai: Banai Kinga 7.a, Schveighoffer Dániel 7.e, Szabó Botond Ákos 7.e

2019. 06. 07. „Mindenki más, mindenki másképp egyforma” pápai járási rajzpályázat a Veszprém Megyei Fogyatékos Személyek, Pszichiátriai és Szenvedélybetegek Integrált Intézmény dákai otthona 70 éves fennállásának alkalmából
5-8. osztályosok
Különdíj: Simon Alexandra 6.a

2019. 06. 06. Világtájoló. Klassz-Room országos online matematikaverseny, Szeged.
2. osztályosok
III. Kővágó Edit Gréta 2.e – felkészítő Lind Bernadett

2019. 06. 06. Teki-Totó országos internetes matematikaverseny, Debrecen.
2. osztályosok
Arany fokozat: Kővágó Edit Gréta 2.e – felkészítő Lind Bernadett

Közzétéve: 2019.06.25.

Az ökoiskolai munkatervünkben megfogalmazott és betervezett céljainkat csaknem maradéktalanul megvalósítottuk. Célunk: tanulóink környezettudatos magatartása és az egészséges életmód kialakítása.

Egész évben folyamatosan a faliújságon ill. az iskola honlapján adtunk hírt a programjainkról és az elért eredményeinkről.
Szeptembertől továbbra is működött iskolánkban a gyümölcsprogram, így az 1-6. osztályosok ebben a tanévben is friss gyümölcshöz és ivóléhez jutottak.
Az iskolatej akcióval pedig minden tanuló részesülhetett tejtermékekben.
Ehhez kapcsolódott a folyamatos szelektív hulladékgyűjtés megvalósítása, ami nem ment minden osztályban zökkenőmentesen. A következőkben ezen javítanunk kell.
Az őszi és a tavaszi papírgyűjtés során lelkesen hozták tanulóink a papír hulladékot. A papírgyűjtésből befolyt összeg egyrésze az osztályok között került kiosztásra.
A 6. évfolyamosok a kupi Esterházy erdei iskolában is tanulhattak az erdő életközösségéről.
A nevezetes világnapokhoz különböző programokkal kapcsolódtunk:

- állatok világnapján ellátogattunk az állatmenhelyre, ahova állateledelt is vittünk, amit tanulóink gyűjtöttek össze.
- Földünkért világnapra fotó pályázatot hirdettünk, amire sok szép kép érkezett.
- a Füstmentes napon védőnőnk tartott tartalmas előadást és ekkor került sor a rajz verseny értékelésére is.
- A Víz világnapján szintén eredményesen szerepeltünk a meghirdetett rajz pályázaton, értékes díjakat kaptak a tanulóink.

Közzétéve: 2019.06.19.

Utolsó napunk iskolánkban június14-én, pénteken volt. Tanárainktól, akik végig- kísérték az utunkat, 16:45-kor vettünk búcsút az osztálytermünkben, ami nagyon szépen fel volt díszítve köszönhetően a 7.c osztálynak. Maga a ballagás 17:00-kor kezdődött. Felsorakozva az osztályunk elől indultunk utolsó utunkra ebben az iskolában. Mikor kiértünk az udvarra, rengeteg tanárt, diákot, valamint családtagokat láttunk. Nagyon színvonalas műsort kaptunk, és megható gondolatokat hallhattunk osztályfőnökünktől, valamint az igazgató úrtól. Ezután pedig jött a lufik felengedése, ami a műsor csúcspontja volt. Végül minden osztály visszaballagott a saját termébe és elbúcsúztak egymástól.

Pintér Dominika, Ruzsás Eszter 8.c

Közzétéve: 2019.06.12.

"Az Oktatási Hivatal minden évben célnyelvi mérést szervez a két tanítási nyelvű nevelés-oktatást folytató általános iskolák 6. és 8. évfolyama számára. A mérés időpontját az aktuális tanév rendjéről szóló EMMI rendelet határozza meg.
A célnyelvi mérést a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 97.§ (13) alapján a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 135.§ írja elő. A mérés két évfolyamon az alábbi KER szerinti nyelvi szinteket méri:

Évfolyam: 6.
Mért KER szint A2

Évfolyam: 8.
Mért KER szint: B1

A célnyelvi mérés három alapkészséget mér: hallott szöveg értése, olvasott szöveg értése, íráskészség. A tesztfüzetek szerkezete mindkét (A2 és B1) szinten azonos; készségenként kettő, azaz összesen hat feladatot tartalmaznak. A feladatokban az utasítások a célnyelven szerepelnek.

A diákok teljesítményének értékelése a három készségből együttesen történik; ahhoz, hogy a megfelelő szintet teljesítsék, a maximálisan elérhető pontszám 60%-át kell elérniük."

(Részlet az Oktatási Hivatal tájékoztatójából)

A célnyelvi mérés május 15-én zajlott a két tannyelvű tagozat 6. és 8. évfolyamán. A feladatlapok javítását az Oktatási Hivatal által megadott megoldókulcs illetve útmutató alapján az iskola angol tanárai végezték.

Hatodik évfolyamon a minimálisan elvárt 60% helyett, a tanulók átlagban az elérhető pontszám 82%-át érték el.
Nyolcadik évfolyamon a minimálisan elvárt 60% helyett tanulóink átlagban az elérhető pontszám 89%-át érték el.
Mindkét évfolyamon a tanulók minimum 60%-ának kell teljesíteni a követelményeket. Iskolánkban a hatodikosok 94%-a, a nyolcadikosok 100%-a teljesítette az elvárt szintet.

Bár mindig van hová fejlődni, úgy gondolom, hogy a két tannyelvű tagozat hatodik és nyolcadik osztályos diákjai nagyon szépen teljesítették a célnyelvi mérés követelményeit. Gratulálunk a diákoknak és felkészítő tanáraiknak!

A részletes eredmények itt tekinthetők meg: 6. osztály, 8. osztály. A mérés napján kapott mérési azonosító segítségével minden tanuló információt kaphat az általa elért eredményről.

Hardi Tünde
tagozatvezető

Közzétéve: 2019.06.11.

Simon Alexandra 6.a osztályos tanuló figyelmét rajztanára, Kohuth Helén hívta fel egy pályázatra, amelyben rajzot, fotót lehetett készíteni „Mindenki más, Mindenki másképp egyforma” jeligével. A meghirdető a Veszprém Megyei Fogyatékos Személyek, Pszichiátriai és Szenvedélybetegek Integrált Intézménye volt, a dákai otthon 70 éves fennállásának alkalmából szólította meg a pápai városi, járási felső tagozatos diákokat, gondolkodjanak el a sérült és egészséges emberek együttéléséről. Alexandra nagynénje a dákai szeretetszolgálatnál dolgozik, többször beszélgettek az ott lakók életéről. Szandi régebben egy karkötőt is kapott ajándékba egy ápolótól, a testvére pedig egy csészét. Az ajándékokat lefotózta, illusztrálta, középre pedig egy fogalmazást illesztett. A szövegben leírta, hogy kapcsolódik az intézethez, és milyen fontos pont volt az életében, amikor az ajándékokat megkapta. A pályázat ünnepélyes eredményhirdetését a Szent József kápolnában tartották, az intézeti dolgozók és ellátottak adtak szép műsort, közreműködtek a Bartók zeneiskola tanárai. Alexandra pályamunkájáért különdíj elismerésben részesült, melyet Hanich Ferenc, az intézmény igazgatója adott át.
Gratulálunk a sikerhez!

 

Közzétéve: 2019.06.11.

Kővágó Edit Gréta (2.e) matematikai érdeklődésű, rendkívül tehetséges tanulónk két országos versenyen ért el helyezéseket.

2019. 06. 06. Világtájoló. Klassz-Room országos online matematikaverseny, Szeged.
2. osztályosok
III. Kővágó Edit Gréta 2.e – felkészítő Lind Bernadett

2019. 06. 06. Teki-Totó országos internetes matematikaverseny, Debrecen.
2. osztályosok
Arany fokozat: Kővágó Edit Gréta 2.e – felkészítő Lind Bernadett

Gratulálunk!

;

Közzétéve: 2019.06.07.

A Pápai Tankerületi Központ 2019-ben másodszor, június 5-én rendezte Pápa, Ajka, Devecser iskolái számára a közös pedagógus napi ünnepséget. A helyszín a Tarczy iskola aulája volt, intézményünk diákjai, tanárai örvendeztették meg szép műsorral a résztvevőket. „A rendezvény célja, hogy elismerje, megjutalmazza azokat az oktatókat, akik a mindennapos munkájukon túl is olyan teljesítményt tudnak felmutatni a tehetséggondozás, a hátránykompenzáció, a közösségfejlesztés, az oktatási innováció terén, valamint az évtizedeken átívelő vezetői karrierjük során, amellyel kiemelkedő módon hozzájárulnak iskolájuk, településük és a tankerület jó hírnevének megőrzéséhez és gyarapításához” – mondta Egyházi Andrea. A tankerületi igazgató mellett a kitüntetéseket átadta Fenyvesi Zoltán országgyűlési képviselő és Unger Tamás alpolgármester. 

A Tarczy Lajos Általános Iskolából Pedagógusnapi Elismerő oklevél kitüntetésben részesült Szalainé Kálovics Erzsébet tanítónő.
Az idén először hirdették meg a „Tanév tanára” című internetes szavazást a diákok és szüleik körében. A Tarczy iskolában ezt az elismerést Kiss Zsanett tanítónő kapta.
Sok szeretettel gratulálunk iskolánk kitüntetett pedagógusainak!

Közzétéve: 2019.06.06

Ahogy azt 3 hónappal ezelőtt közzétettük, Méhes Lotti Bettina 7.a és Érsek Alexandra 8.c osztályos tanulónk belekezdett az ECDL-vizsgamodulok teljesítésébe. Akkor a számítógépes alapismeretek modulból vizsgáztak le, ezúttal pedig a szövegszerkesztés modult teljesítették a Türr Gimnázium vizsgaközpontjában.

A szövegszerkesztés modul lényege, hogy a vizsgázók kapnak egy megformázott szöveget, s néhány utasítást hozzá egy 50 feladatsorból álló példatárból. A szöveg formázásához nem kapnak részletes útmutatást, hanem azt a mintából és az adott feladatsorhoz tartozó értékelési irányelvekből kell kitalálniuk. A feladatsorokhoz tartozik egy adatbázis is, melynek felhasználásávall körlevelet, megcímzett borítékokat és címkéket kell gyártaniuk a Word segítségével, illetve néhány esetben saját adatbázist kell ehhez létrehozniuk.

Az ECDL (European Computer Driving Licence - Európai Számítógép-használói Jogosítvány) az informatikai írástudás nemzetközileg egységes bizonyítványa, egységes nemzetközi szabályok alapján működő moduláris vizsgarendszer. Lotti és Alexandra azért is vágott bele az ECDL 7 modulból álló, standard változatába, mert nagyon sok középiskolában az ECDL-vizsgákra való felkészülés a tanterv része, s a legtöbb felsőoktatási intézményben a hallgatók teljes vagy részleges felmentést, jeles kollokviumi vagy zárthelyi jegyet kaphatnak ECDL-bizonyítványukért. 

A regisztráció és a 2 modul költségeit iskolánk egyik alapítványa, a Nagy László Általános Iskoláért Alapítvány fizeti.

Gratulálunk Lottinak és Alexandrának.

Németh József
felkészítő tanár