tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

Közzétéve: 2022.02.25

Február 25-én emlékezett meg iskolánk rádiós műsoron keresztül a kommunista diktatúrák áldozatairól Borda Delani, Szakács Boglárka, Papp Benett és Nagy Máté 8.e osztályos tanulók közreműködésével. Immáron 21 éve, hogy minden évben megemlékezünk a kommunizmus által meghurcolt honfitársainkról, embertársainkról. 2000-ben az Országgyűlés döntése értelmében esett a választás erre napra, hivatkozva Kovács Béla politikus 1947-es emblematikus letartóztatásának napjára. Kovács a Független Kisgazdapárt főtitkára volt és a kommunistákkal való szembenállása miatt került eltávolításra.

Közzétéve: 2022.02.19.

A 20 oldalas, részben angol nyelvű, gazdagon illusztrált szám PDF-változata itt tölthető le, de megtalálható az újság archívumában is (Médiatár / Iskolaújság / Archívum). (Mérete: 1412 KB).

Tartalom:

  • Versenyeredmények 2021/2022-es tanév (III. rész)
  • A téli szünetem / My winter break (Csiszár Lili 6.a Hatvani Márk, Szőllősi Liliána, Kovács Bence, Farkas Regina, Simon Szimonetta 7.c, Keresztes Csenge, Csillag Bercel, Baross Noel, Horváth Illés, Kiss Kiara Hanna, Gáspár Péter 7.e)
  • My near future (Papp Benett, Sinkó Rebeka, Veilandics Amira, Orgona Rebeka Anna, Szakács Boglárka 8.e)
  • Dexam próbanyelvvizsga a Tarczyban (Hardi Tünde)
  • Happy Halloween! (Hardi Tünde)
  • „Csóri török basa!” (Lázár Ervin Program)
  • Határokon át angolul (Hardi Tünde)
  • Tanuló írások különböző témákban
    • Benzin (Sós Ákos 8.e)
    • A kedvenc színészem (Katona Erik 7.c)
    • Kedvenc időtöltésem az íjászkodás (Ruzsás Máté 7.c)
    • Iskolai viccek / iskolai dolgozatok (Gyűjtötték: a 8.e osztály tanulói)

Frissítés: 2022.02.11.
6. osztály bejutási ponthatára 32 pont
Bejutott: Barkóczi Nóra 6.e (50 pont) és Bendes Balázs Bertalan 6.e (40 pont) – felkészítőjük Németh József

7. osztály bejutási ponthatára 35 pont
Bejutott: Lőrincz László Lénárd 7.e (43 pont) – felkészítője Cser László

A Megyei Matematikaverseny 2. fordulója február 21-én lesz. A 2. fordulót mindenki a saját iskolájában írja meg.

Közzétéve: 2022.01.12.

2022. január 10-én zajlott iskolánkban a Megyei Matematikaverseny 1. fordulója 4 tanuló részvételével. A tanulók 5 feladatot kaptak, melyekkel összesen 50 pont volt szerezhető,  a megoldásra 90 perc állt a rendelkezésükre. A megoldások értékelését központi javítókulcs alapján a felkészítő tanárok végezték. A megszerzett pontokat – feladatokra lebontva – az informatika munkaközösség vezetője rögzítette a Matematikában Tehetséges Gyermekekért Alapítvány honlapján. A kiírásnak megfelelően a legalább 40 %-ot (20 pontot) elért tanulók munkáit postán is továbbítanunk kell a fenti alapítvány címére Kecskemétre.  Mind a négy versenyzőnk elérte a továbbküldéshez szükséges 40 %-ot. A 2. fordulóba csak bizonyos ponthatár felett lehet bejutni, ami évfolyamonként eltérő lehet majd. Íme az eredmények:

  • Barkóczi Nóra (6.e): 100 % 
  • Bendes Balázs Bertalan (6.e): 80 %  (felkészítőjük Németh József)
  • Gáspár Péter (7.e): 56 %
  • Lőrincz László Lénárd (7.e): 86 % (felkészítőjük Cser László)

Németh József, munkaközösség-vezető

A Debreceni Egyetem Idegennyelvi Központja, a Győri Oxford Nyelviskola és a Tarczy Lajos Általános Iskola közötti együttműködés keretében december 1-én írásbeli Dexam próbanyelvvizsgát tartottunk alap és középfokon. A vállalkozó kedvű diákok olvasott és hallott szövegértés készségüket tehették próbára. B1-es szinten 17 tanuló vizsgázott: 8 fő a
7.e osztályból, 9 fő pedig a 7.c és 8.c osztályból. A B2-es szintet 20 tanuló próbálta meg a 8.e osztályból. A következő eredmények születtek:
B2-es szinten: 5 fő mindkét feladatot sikeresen teljesítette, 3 fő az olvasott szövegértést, 8 fő pedig a hallott szövegértést. Tehát a 20 főből 16 diák legalább az egyik feladatot sikeresen teljesítette.
B1-es szinten: 12 fő mindkét feladat esetében sikeres alapfokú nyelvvizsgát tett volna, 3 fő pedig legalább az egyik feladat esetében. Külön örömünkre szolgált, hogy az informatika emelt szinten tanuló diákok közül is kilencből négyen mindkét feladatot sikerrel vették, hárman pedig egyiket.
A tanulók nagyon élvezték a megmérettetést, komolyan vették a feladatot, tudásuk legjavát nyújtották. Nagyszerű lehetőség volt ez számukra, hiszen képet kaphattak arról, hogy melyik nyelvi készség területén kell még fejlődniük, hogy a májusi vizsgaidőszakban sikeres nyelvvizsgát tegyenek.
Tavasszal szóbeli próbanyelvvizsgát tervezünk alap- és középfokon.

Hardi Tünde, intézményvezető-helyettes

Frissítés: 2022.02.08

6. osztályban 16 iskola nevezett, Sári Alex 6. helyezettként, 61 %-kal bejutott a 2. fordulóba.

Közzétéve: 2021.11.25.

A versenyre, melyet az Informatika - Számítástechnika Tanárok Egyesülete hirdetett meg, 5. és 6. évfolyamon iskolánként csupán 1-1 fő nevezhetett. Az 5. évfolyamon Mosonyi Péter 5.a osztályos, 6. évfolyamon pedig Sári Alex 6.a osztályos tanulót neveztük. Alex tavaly már szép sikereket ért el a versenyen. (Felkészítőjük: Zsuponics László.)

Az 5-6. évfolyamosok versenyének 1. fordulóját 2021. november 25-én rendeztük. A feladatsor internetes kutatómunkával kezdődött, majd alkalmazói programok segítségével szövegszerkesztési, grafikai és prezentáció készítési feladatokat kellett megoldani a rendelkezésre álló 2 óra alatt. Az elkészített munkákat a verseny után elektronikus úton elküldtük a verseny szervezőinek, az eredményeket 2022. februárjában fogjuk megkapni, s akkor derül ki, hogy kik jutnak be a 2. fordulóba. A 2. fordulót is az iskolák bonyolítják le, on-line teszt formájában. A 2. fordulóból országos szinten a legjobb 10 tanuló jut majd be a döntőbe.

Németh József

informatika munkaközösségvezető

Boszorkányok, fekete macskák, csontvázak és zombik gyülekezete népesítette be a Tarczy iskola kéttannyelvű oztályait és a folyosóitt november 3-án délután. Természetesen Halloween-party-ra gyülekezett a félelmetes sereg, hogy idén is megemlékezzenek az angol-szász országok népszerű hagyományáról. Sajnos a járványhelyzetre való tekintettel csak évfolyam szinten mutathatták be jelmezeiket az aulában az alsós osztályok, de a közös tánc és ének azért a régi idők fergeteges hangulatát idézte. A program a termekben folytatódott vidám játékokkal és tánccal. Természetesen az ünnepre való megemlékezés nem egyetlen délutánra korlátozódott. Angol órán a diákok megismerték a Halloween eredetét, ezzel kapcsolatos feladatokat oldottak meg, emellett ének, technika és rajz órákon is az ünnephez kapcsolódó tevékenységeké volt a főszerep.

Hardi Tünde, intézményvezető-helyettes

A magyar-angol két tanítási nyelvű tagozaton a tanórákon kívül is igyekszünk lehetőséget biztosítani diákjaink számára, hogy az angol nyelvet aktívan gyakorolhassák. Tavasszal keresett meg minket e-mailben Szlovákiából, Kosicéből (Kassáról), az Evanjelické Gymnázium Jana Amosa Komenského (továbbiakban: EGJAK) és ajánlott együttműködést. Az intézményben 11-18 éves diákok tanulnak, szlovák-angol kéttannyelvű képzésben. Örömmel elfogadtuk az együttműködés lehetőségét, melynek fő célja egymás kultúrájának, iskolájának, szűkebb hazájának megismerése, az angol nyelv gyakorlása és határokon átívelő baráti kapcsolatok kialakítása volt. A tavaszi digitális oktatás miatt az első találkozásra októberben került sor az online térben. Az EGJAK részéről Diana Ganzarciková, az angol tagozat vezetője vállalta, hogy részt vesz a projektben nyolc 14 éves diákjával. A Tarczy iskola részéről Hardi Tünde, intézményvezető-helyettes és Bertalan Ágnes angol tanár közreműködésével hét 7.e osztályos tanuló vállalta, hogy csatlakozik a projekthez. Októberben az EGJAK diákjai készültek egy prezentációval, melyben bemutatták Kassát és iskolájukat. Ezután egy általuk készített Kahoot kvíz segítségével bizonyíthatták diákjaink, mennyire sikerült megjegyezni a hallottakat. A kvíz nyertese Lőrincz László Lénárd lett, aki az iskola logójával ellátott tollat és lézermutatót nyert, de a többiek sem maradtak ajándékok nélkül: EGJAK logóval ellátott maszkot és tollat kaptak a szlovák diákoktól. Novemberben került sor a tarczys diákok prezentációjára, melyhez Lőrincz László készítette el a Kahoot kvízt. A szoros versenyben végül a szlovák Nika nyert. A mi ajándékcsomagunkba a városra jellemző, kék festő könyvjelzőt, Eszterházy kastélyt ábrázoló hűtőmágnes került. Nika egy kékfestő anyagból készült telefontartót és kulcstartót kapott. A következő találkozóra karácsony előtt került sor, így a téma természetesen a közelgő ünnep volt. Diana tanárnő karácsonnyal kapcsolatos izgalmas, kreatív feladatokat állított össze. Először a télhez és a karácsonyhoz kötődő szavakat kellett megmagyarázniuk a diákoknak angolul. Ezután karácsonyi verset írtak a csapatok megadott szavak segítségével. Ezután egy kis részletből kellett felismerni népszerű karácsonyi dalokat. Bár a verseny szoros volt, végül az EGJAK diákjai diadalmaskodtak. A következő találkozóra február közepén kerül sor.

Hardi Tünde

Közzétéve: 2022.01.20

2022. január 17-én délután az első és második évfolyamos diákok bábszínházi előadásra érkeztek az iskola tornatermébe. A bábelőadást a Pegazus Színház társulata hozta helybe a kicsiknek. A tartalmas délutánra a Lázár Ervin Program keretében kerülhetett sor. A nagyobbacskák ennek a projektnek köszönhetően ezt megelőzően népzenei, a legnagyobbak opera előadást élvezhettek. A közös ezekben a rendezvényekben az volt, hogy nagyon színvonalasak, a gyerekek életkorának megfelelőek és számukra teljesen ingyenesek voltak.
Az elsős kisgyermekek között sok olyan volt, aki most látott életében először színházat, hiszen a pandémia miatt az óvodai színházlátogatás kimaradt. Örömmel, sokszor a bábszereplőket hangosan buzdítva szinte együtt lélegeztek az előadással. A Pegazus Színház A kiskakas gyémánt félkrajcárja című mesét Sarkadi Nagy László – a tőle megszokott- zseniális rendezésében állította színpadra. Végh Zsolt szuggesztív színészi játéka az első perctől magával ragadta a nézőközönséget. A kicsik tapsoltak, bekiabáltak, figyelmeztették a bajba került mesehősöket.
Ez alkalommal is bebizonyosodott, hogy mennyire fontos a gyermekek számára a mese. A mesék hallgatása, a báb- és színházi előadások nézése közben feltáródnak a gyermek vágyai, megmutatkoznak félelmei a főhőssel való azonosulás közben, megvilágítódnak saját belső tulajdonságai önmaga számára, fejlődik a fantáziája és az érzelmi intelligenciája is. Ez a teljes átélés következtében jön létre.
Ezért mosolyogtunk mindannyian, amikor a bábelőadáson főhősünk, az okos kiskakas már harmadszor is túljárt a török basa eszén, az egyik kis elsős őt megszánva felkiáltott: „Csóri török basa!