tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

Tisztelt Szülő/Gondviselő!

Tájékoztatom, hogy iskolánkban a tankönyvosztás időpontja:

2022. augusztus 29. hétfő 8-tól 18 óráig
2022. augusztus 30. kedd 8-tól 18 óráig

A tankönyvosztás helyszíne: Tarczy iskola, udvari csoportszobák
Az általános iskolai tanulók könyvei térítésmentesek = ingyenesek
Kivétel:
két tannyelvű, 1-8. osztályos tanulók angol nyelvű taneszközei (Let’s Play with Art 1, 2; Music Book 1, 2; Nature, Science, Geography, Civilisation, History) melyeket a tankönyvosztáskor kell kifizetni.
Az 1. és 2. osztályosok minden könyve munkatankönyv, év végén nem kell visszaadni a könyvtárnak.
A 4. és 8. osztályosok könyvei kimenő könyvek, utoljára használják a gyerekek, ezért nem kell visszaadni a könyvtárnak. A 4. és 8. osztályosok több tartós, könyvtári, használt tankönyvet is kapnak.

Közzétéve: 2022.05.02

A mellékelt táblázatban látható a 2022/23-as tanév tankönyveinek listája (frissített változat!). A tankönyvek ingyenesek = térítésmentesek. Kivétel: két tannyelvűs tanulók angol nyelvű tankönyvei.
1. és 2. évfolyamban minden tankönyv munkatankönyv, év végén semmit nem kell visszaadni a könyvtárnak.
A 4. és 8. évfolyam könyvei kimenő könyvek (most tanulnak belőle utoljára), ezért nem kell majd visszaadni a könyvtárnak a tartós tankönyveket 2023 júniusában.
A 3. 5. 6. és 7. osztályosoknak a tartós tankönyveket vissza kell adni a könyvtár számára 2023 júniusában.
Ha a Tisztelt Szülők meg szeretnék vásárolni a tartós tankönyveket, a webshop.kello.hu internetes oldalon regisztráció után lehetőségük van rá.

A szeptemberi tanévkezdés óta fontos feladatunk volt a járványügyi előírások betartatása. Nagy hangsúlyt fektettünk az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás egészségmegőrző szerepének tudatosítására. 1-6. osztályos tanulóink az idei tanévben is kaptak a gyümölcsprogram keretében friss gyümölcsöt és ivólevet. Az iskolatej akciónak köszönhetően minden gyermek hozzájuthatott egészséges tejtermékekhez. Ehhez kapcsolódóan törekedtünk a szelektív hulladékgyűjtés eredményességén javítani, annak fontosságát tudatosítani. Ebben a kérdésben van még javítani valónk.

A tanév során teljesítettük a vállalásaink jó részét. A programok során igyekeztünk minél több tanulót bevonni, élményhez juttatni.
Az alábbi programokat valósítottuk meg:
- határtalanul Erdélyben – 7. és 8. évfolyamosok
- erdei iskola – 6. évfolyamosok
- Magyar Diáksport Napja – városi sportverseny, iskolai osztályok közötti versengés
- sziklakert gondozása
- papírgyűjtés
- állatok világnapi látogatás a lovasiskolában

Közzétéve: 2022.06.30.

A Magyar Kajak-Kenu Szövetség VíziVándor Tábor nevű pályázatának jóvoltából a tarczys diákok 1 hetes felfedező útra indulhattak a Mosoni-Dunára. A 27 fős csapat Rajkától indulva Mosonmagyaróvárt, Novákpusztát, Dunaszeget érintve 4 kenuban evezett le egészen Győrig. A tábor során alkalmunk volt kipróbálni a nomád, néha embert próbáló körülményeket, akaraterőnket, kitartásunkat, megtanulni az együttműködés, a segítőkészség fontosságát. Más oldalról ismerhettük meg iskolatársainkat, rácsodálkozhattunk vagy néha megdöbbentünk, milyen kevés szóból is megértjük, vagy nem értjük meg egymást. Mindemellett a jókedv sosem hagyott el minket, hisz a strandröplabda, a rögbi, a csocsó, a foci, a biliárd, a fürdések, az iszapdagasztás, túravezetőnk érdekes történetei, a kötélről ugrálás vagy Mosonmagyaróvár belvárosában a Lajtán kenukkal csúszdázás rengeteg élményt adott. Összességében kb.110 km-t tettünk meg evezve, amihez minden résztvevőnek gratulálok. A kísérő felnőtteknek - Kissné Papdi Annamáriának, Papp Rékának, Tábori Ádámnak - köszönöm több napos éjjel-nappali áldozatos munkáját.

Cser L.

2022. június 22-én a Debreceni Egyetem Idegennyelvi Központjával és a Győri Oxford Nyelviskolával kötött együttműködési megállapodás keretében ingyenes online továbbképzésen vehettek részt iskolánk idegennyelvi munkaközösséggének angol tanárai és angol műveltségterülettel rendelkező tanítói. Az érdekes és hasznos előadás a Tarczy Lajos Általános Iskolában, mint vizsgahelyen jelen lévő DExam típusú nyelvvizsgához kapcsolódott. Dr Kovács Magdolna, vizsgaközpont-vezető tartott tréninget „Az olvasás- és íráskészség mérése a B1 és B2 szintű DExam nyelvvizsgán” címmel.
A kötetlen hangulatú, gyakorlati kérdésekre fokuszáló továbbképzés során Reading és Writing mintafeladatokat néztünk át közösen, megbeszéltük az értékelés szempontjait, a tipikus hibákat és hogy nyelvtanárként hogyan tudunk segíteni tanítványainknak, hogy minél hatékonyabban oldják meg az olvasás- és íráskészséget mérő feladatokat.
A továbbképzésen szerzett tapasztalatokat a jövő tanévben már kamatoztathatjuk a nyelvvizsgafelkészítő szakkörökön és a tanórákon is.


Hardi Tünde
intézményvezető-helyettes

A 2021-22-es tanévben összesen 22 sikeres nyelvvizsga született hetedik és nyolcadik évfolyamon. A kéttannyelvűs 8.e osztályban 11 komplex, egy írásbeli és két szóbeli sikeres vizsgát tettek a tanulók, ami azt jelenti, hogy az osztály több, mint fele középfokú nyelvvizsgabizonyítvány birtokában kezdi meg középiskolai tanulmányait. Nagyon büszkék vagyunk hetedikeseinkre is, hiszen már 5 diák rendelkezik középfokú nyelvvizsgával a 7.e osztályban. Idén először az informatika osztályból is jelentkeztek nyelvvizsgára. Annak ellenére, hogy ők csak heti három órában tanulják az angolt, Stall Anita tanárnő segítségével három 7.c osztályos diák sikeresen teljesítette az alapfokú nyelvvizsga követelményeit.

Közzétéve: 2022.06.14.

Hagyományainkhoz híven az idei évben is megrendeztük a 3-4. osztályosok játékos angol versenyét. A résztvevők három csoportban versenyeztek, 3. e és 3. c kéttannyelvű, a 4. a informatika illetve a 4. a és 4. e kéttannyelvű tagozatos tanulói. A gyerekek 4-5 fős csapatokat alkotva mérték össze tudásukat.
A feladatok változatosak, az órai anyagtól eltérőek voltak, s a tanulók közös feladatmegoldását igényelték. A nyelvi tagozatosoknak természetesen komplexebb, több tantárgyat is érintő feladatokat kellett megoldaniuk, hiszen ők már évek óta tanulnak angolul. Találkozhattak szövegkiegészítéssel, keresztrejtvénnyel, önálló mondatalkotással illetve angol nyelvű matematika feladattal is. Az informatika tagozatosoknak természetesen egyszerűbb feladatokat állítottunk össze, hiszen ők ebben a tanévben kezdtek el angolt tanulni. Igaz- hamis, szólánc, szókereső és kakukktojás kereső feladatok is megoldásra vártak számukra.