tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

 Közzétéve: 2022.04.29

Április 21-én iskolánkban hagyományteremtő céllal anyanyelvápoló versenyt hirdetett a humán munkaközösség. A verseny egykori igazgatónk, a nemrégiben elhunyt Bognár József nevét vette fel tisztelegve az ő emléke, tantárgyi szeretete és a tehetséggondozásba vetett hite előtt. A megmérettetésen hat iskola 11 diákja vett részt. A diákok különböző nyelvtani, helyesírási és irodalmi feladatokban mérhették össze erejüket, tantárgyi tudásukat. A jó hangulatú verseny végén mindkét korcsoportban tarczys diák kezébe került az első díjjal járó jutalomkönyv és oklevél. Az 5-6. évfolyamon Barkóczi Nóra 6.e, a 7-8. évfolyamon Szakács Boglárka 8.e osztályos tanuló győzedelmeskedett. A szoros küzdelem végén Bognár József lánya, Bognár Anita adta át meghatott szavak kíséretében a résztvevőknek járó díjakat.

Iskolánk vállalkozó szellemű kis csapata április 21-én a Pápai Rendőrkapitányság szervezésében közlekedési versenyen vett részt. Diákjaink két kategóriában mérettettek meg. A hatodikosok a Ki a mester két keréken, a nyolcadikosok a Kerékpáros Ifjúsági Kupa elnevezésű versenyen tehették próbára ügyességüket, tudásukat. Előbbi kategóriában Györkös Kornél harmadik helyezést ért el, míg az utóbbiban Foki Zsombor első helyezésével egyben a veszprémi megyei döntőre is kvalifikálta magát.
Az eredményes helytállásért gratulálunk az egész csapatnak! (Gerencsér Petra, Györkös Kornél, Sándor Zsófia, Foki Zsombor)
A versenyről bővebben itt olvashatnak: https://papaesvideke.hu/?p=34539

Közzétéve: 2022.04.22.

A 28 oldalas, részben angol nyelvű, gazdagon illusztrált szám PDF-változata itt tölthető le, de megtalálható az újság archívumában is (Médiatár / Iskolaújság / Archívum). (Mérete: 2,44 MB).

Tartalom:

  • Digitális Témahét 2022 (Sashalmi Tamásné, Lombosi Anikó, Kohuth Helén, Hatvani Márk 7.c, Nagyné Egyházi Edina, Foki Zsombor, Sós Ákos, Veilandics Amira, Szakács Boglárka 8.e, valamint a 4.a, 6.a, 7.c és 8.e tanulói)
  • A Fővárosi Nagycirkuszban jártunk (Csiszár Lili 6.a)
  • Izgalmak a Kosáry Domokos Történelemversenyen (Lőrincz László Lénárd 7.e)
  • Pénz7 - 2022 (Sashalmi Tamásné)
  • Ovisuli a Tarczyban
  • Országismereti sikerek a Tarczy nyolcadikosaitól (Németh Dominik)
  • Iskolai prózamondó verseny
  • „Emlékezzünk, hogy emlékeztessünk!” (Németh Dominik)
  • Nemzetközi számítógépes rajzverseny 2022 (Németh József)
  • Versenyeredmények 2021/2022-es tanév (IV. rész)

Közzétéve: 2022.04.21.

A verseny lebonyolításának módját tavaly a járványügyi helyzet miatt módosítottuk nem jelenlétire. Mivel a helyzet idén is bizonytalan volt, s tavaly pozitív tapasztalatokat szereztünk a lebonyolítás új módjával, idén sem hirdettünk jelenléti versenyt. A határidő leteltéig 2 ország 6 iskolájából 37 tanuló rajza érkezett be hozzánk. A pápai iskolák közül nevezett az Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola és a Tarczy Lajos Általános Iskola, a környékbeli iskolák közül a lovászpatonai Bánki Donát Általános Iskola és az Ugodi Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola. Romániából neveztek a Scoala Gimnaziala Emil Garleanu, Baraganu és a High School "Lucian Blaga" Constanța tanulói.

Készítette: Horváth Anna 4.a (Tarczy)


A zsűri tagjai voltak: Szalainé Kálovics Erzsébet nyugalmazott tanító, mesterpedagógus, Kohuth Helén rajztanár és Zsuponics László informatika tanár (a zsűri elnöke).
Az idei versenyünk témáját egy szomorú aktualitás, a közelünkben zajló háború adta: a tanulók a békéhez kapcsolódó rajzokat készítettek. A rajzon szerepelnie kellett a latin "PAX" feliratnak. A zsűri tagjai a rajzokat esztétikai és technikai szempontból értékelték (pl. hogy a versenyzők a rajz készítése során mennyire alkalmazták a különböző szerkesztési műveleteket: másolást, tükrözést, forgatást, döntést, …).
A zsűrinek nehéz dolga volt, s több pontegyenlőség is született, így két megosztott helyet is kiadtunk.
Az első három helyezést elérő tanulók oklevélben részesülnek, a többiek pedig emléklapot kapnak.

Íme az első 3 helyezett kategóriánként:

2022. 04. 18. Iskolai rajzverseny a víz világnapja alkalmából. Szervező: természettudományi munkaközösség
1-2.osztály
I. Németh Boglárka 1.e
Horváth Bence 1.a
II. Pásti Bianka 1.a
Cserneczky Flóra 1.e
III. Piller Lilien Bodza 1.e
Zsédenyi Kornél 1.e

3-4. osztály
I. Cseke Luca 4.a
II. Szekér Elena 3.e

Felső tagozat
I. Farkas Regina 7.c
II. Csiszár Lili 6.a

Számítógépes rajzverseny
I. Somogyi Lilien 4.a
II. Horváth Anna 4.a
III. Szabó Bernadett 4.a

 

Közzétéve: 2022.04.19

Idén a 7.c osztály tanulói a digitális témahéthez kapcsolódóan Jókai Mór pápai kötődésével foglalkoztak. Az irodalom órákon PPT-bemutatók segítségével is megismertük a híres író életét, munkásságát, kötelező olvasmányként A kőszívű ember fiai című regényét.
Informatika órákon és otthon a tanulók önállóan kutattak az interneten és az iskolai könyvtárban, feltárva Jókai Mór pápai diákéveit, baráti és családi kötődéseit, a hozzá kapcsolódó emlékhelyeket. Az összegyűjtött ismeretek segítségével beszámolókat írtak.
A Petőfi Városbarát Egylet ügyvivője, Kerecsényi Zoltán városismereti séta keretében mutatta be az órákon már megismert emlékhelyeket az osztálynak. Kísérőnk Kaprinayné Megyeri Zsuzsanna volt, aki sokat segített a könyvtári kutatásainkban is. Az irodalomtörténeti és életrajzi érdekességekkel fűszerezett kirándulást fotókkal is dokumentáltuk, melyekkel a projektet lezáró újságcikkünket illusztráltuk.
Legfontosabb célkitűzésünk az volt, hogy a kötelező tananyagot a digitális eszközök használatával és önálló kutatómunkával színesítsük, az elméleti ismereteket a gyakorlatban is alkalmazzuk, és mindez valódi közösségi élménnyé váljon.

Mellékletek:

Emlékséta Pápán Jókai Mór nyomában (A 7.c osztály és Kohuth Helén osztályfőnök)

Jókai Mór Pápán (Ruzsás Máté 7.c)

Jókai Mór és szülővárosom, Pápa (Hatvani Márk 7.c)

Kohuth Helén magyartanár

 

Közzétéve: 2022.04.17

Az idei tanévben a 6. a osztályosok is bekapcsolódtak az évente hagyományosan megrendezendő Digitális Témahét programsorozatába. Magyar irodalom tantárgy keretében kaptak feladatokat, melyeket digitális eszközök használatával kellett megoldaniuk. Témánk a hazaszeretet, szeretet, szerelem volt, és az ehhez kapcsolódó költők versei. A diákok többféle feladatot is kaptak, melyeket részben az irodalomórán, részben az informatikaórán, illetve otthoni digitális eszközön kellett elkészíteniük. Tanórán csoportmunkában az okostelefonok játszották a főszerepet. A feladatok megoldásában a különböző keresőprogramok segítettek. Az interaktív táblánál játékos irodalmi kvíz tette próbára a gyerekek tudását. Informatikaórán párokba rendeződve dolgoztak. Egy-egy költő életét bemutató ppt-t kellett megalkotniuk. (Íme Györkös Kornél és Déri Szilárd bemutatója Radnóti Miklósról.)

Ezután egyéni munkában szókincsbővítő feladat várt rájuk. A WikiSzótár segítségével szómagyarázatot készítettek a tanult versek kevésbé ismert szavaihoz. A digitális írástudás fejlesztése elengedhetetlen feladata a mai iskoláknak. A tanulók évről évre okosabban, magabiztosabban használják ezeket az eszközöket tanulási célra. Az iskola igyekszik, hogy a majdan a középiskolába, később a munka világába kilépő fiatalok magabiztos informatikai tudással rendelkezzenek az általános iskola végére.

Lombosi Anikó
magyartanár

A 8. e osztály is csatlakozott a digitális témahéthez, melynek keretében Tamási Áron Ábel a rengetegben című regényét dolgozták fel az osztály tanulói. Miután elolvasták a gyerekek a regényt, megismerkedtek a mű írójával, számot adtak műismeretükről egy redmentában írt dolgozatban.

Foki Zsombor és Sós Ákos (8.e) szófelhője Tamási Áron Ábel a rengetegben című regényéhez