tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

Curie Matematika Emlékverseny. Szervező: Curie Oktatásfejlesztő és Tehetséggondozó Közhasznú Alapítvány, valamint: Magyar Tehetséggondozó Társaság. Körmendi területi döntő (4. forduló)
3. osztály: II. hely: Lőrincz Loránd Ádám 3.e – matematikatanára: Bódainé Balogh Orsolya

Varga Tamás Matematikaverseny. Szervező: MATEGYE (Matematikában Tehetséges Gyermekekért Alapítvány).
A területi fordulóba tovább jutott tanulók:
7. osztály I. kategória: Barkóczi Nóra 7.e – felkészítője Németh József
8. osztály I. kategória: Gáspár Péter 8.e - felkészítője Cser László

XXXIV. Zrínyi Ilona Matematikaverseny. Szervező: MATEGYE (Matematikában Tehetséges Gyermekekért Alapítvány).
A februári területi fordulóba tovább jutott tanulók:
3. osztály: 
Lőrincz Loránd Ádám 3.e – felkészítője Bódainé Balogh Orsolya
4. osztály: Császár Vilmos 4.e, Szakács Zalán 4.e – felkészítőjük Bódainé Balogh Orsolya
7. osztály: Barkóczi Nóra 7.e – felkészítője Németh József

Megyei Matematikaverseny. Szervező: MATEGYE (Matematikában Tehetséges Gyermekekért Alapítvány).
Az első fordulóból a döntőbe tovább jutott tanulók:
7. osztály: Barkóczi Nóra 7.e, Bendes Balázs Bertalan 7.e – felkészítőjük Németh József
8. osztály: Gáspár Péter 8.e – felkészítője Cser László

Az alsó tagozatban február 2-án délután zajlott a farsangi mulatság osztálykeretben. A tanítónők saját programmal készültek, táncos, zenés játékokkal; tombolát szerveztek. Nem volt jelmezes felvonulás az aulában, de a gyerekek többsége beöltözött. A 3.e-ben a lányok között láttunk katicabogarat, gésát, macskát, pomponlányt; a fiúk között péket, cowboyt, kalózt stb. Én (Horváth Bendegúz) kutató orvosnak öltöztem, fehér pólóban, sztetoszkóppal, kémcsövekkel, mintákkal jelentem meg. Otthoni sütiket sajnos nem lehetett behozni, csak zacskósakat: kekszet, ropit, chipset ehettünk, üdítőket ihattunk.

A felsős farsang rendezéséről Vilman Melinda, a diákönkormányzat tanár vezetője egyeztetett a február 3-i DÖK-gyűlésen az osztályok képviselőivel. Az időpont február 17. 14.30-18 óra. A diszkó helyszíne az aula, amit álarcokkal már feldíszített Halász Mariann tanítónő. Az osztályok egy-egy választott témának megfelelően öltöznek be. Az eddig elkelt partik: 6.a: neon-party, 6.e: krimi-party, 8.a: gengszter-party, 8.c: pizsama-party, 8.e: fekete-fehér-party. Akik még nem döntöttek, választhatnak a barokk, egyiptomi, görög, lovag, tengerész, anime, szuperhős témák közül.
Mi, 5.a-sok (Hubert Vivien Csenge) a Tropical Beach-partyt választottuk. Hozzuk a színes Hawaii-hangulatot: kalapban, napszemüvegben, papucsban. A fiúk pálmafás ingben, rövidnadrágban; a lányok fürdőruhában, topban, szoknyában, virágfüzérekkel, vidáman táncolva. Saját zacskós büfét tartunk az osztályunkban.

Horváth Bendegúz 3.e, Hubert Vivien Csenge 5.a médiaszakkörösök

Közzétéve: 2023.01.30.

Az első félév lezárása alkalmából január 27-én a második órában iskolánk tanulói és pedagógusai számára iskolagyűlés volt a tornateremben. Venczel Csaba intézményvezető értékelte az eltelt időszakot. Felsorolta a 71 kitűnő és 75 jeles tanuló nevét, akikről Németh József tanár bácsi több csoportképet készített. Az igazgató úr figyelmeztette a gyengébb eredményt elért gyerekeket, hogy javítsák bizonyítványukat a második félévben. De az se bízza el magát, aki jó jegyeket szerzett. Elmondta, hogy sok élmény vár ránk a következő hónapokban is. Felhívta a szülők figyelmét, hogy gyakrabban olvassák a Kréta programban található értesítéseket, kövessék a jegyeket. Emlékeztetett bennünket, hogy a járványveszély sem múlt még el, védjük egészségünket, helyesen viselkedjünk. Az iskolagyűlés után osztályfőnökünktől megkaptuk a félévi értesítőt, amit a hét végén otthon alá kellett íratnunk.

Horváth Bendegúz 3.e, Polgár Hanna Dóra 5.a médiaszakkörösök

Közzétéve: 2023.01.24.

Az idei tanévben új pedagógus érkezett iskolánkba, Nagy Judit. Vele beszélgetett a médiaszakkörös Horváth Bendegúz (3.e).
- Hol és mit tanult?
- Budapesten, az Eötvös Loránd Tudományegyetem magyar-olasz szakán szereztem középiskolai tanári diplomát.

- Miben segített az olasz szak?
- Az olasz nyelv sokat segített az utazásaimban, a ruhaipari szaktolmácsolásban, a kapcsolatok kiépítésében. Sajnos aztán nem tanítottam az olasz nyelvet.

- Melyek voltak az előző munkahelyei?
- Budapesten kezdtem a pályát, a Száva Utcai Általános Iskolában tanítottam magyart tizenegy évig. Ez az intézmény sport tagozatos iskola volt, a Spartacus úszói tanultak nálunk. Többek között Cseh László úszóbajnok is tanítványaim közé tartozott. Majd tizenöt éven át a Grassalkovich Antal Általános Iskolában felsős magyartanár lettem. Utána családi okok miatt Pápára kerültem.

- Milyen sugallatra választotta a Tarczy iskolát?
- Ez nem igazán volt sugallat. Mivel teljes állást nem vállalhattam, az Erkel iskolában három éven keresztül félállású könyvtáros voltam. 2022 szeptemberétől Lombosi Anikó tarczys tanár odament magyart tanítani, én pedig helyette jöttem a Tarczyba könyvtárosnak. A második félévtől fejlesztő órákat is tartok, és napközis pedagógus is vagyok.

Közzétéve: 2023.01.18.

Az idei tanévben új pedagógus érkezett iskolánkba, Czirfusz Fanni. Vele készített riportot a médiaszakkörös Cseke Luca (5.a).
- A neve a szeptemberi tanévnyitó után hamarosan megváltozott. Hogyan, miért?
- Amikor felvettek a Tarczy Lajos Általános Iskolába, Fenyvesi Fanni volt a nevem. Majd férjhez mentem, és Czirfusz Fannira változtattam meg a nevemet. Tetszett volna a Czirfusz F. Fanni változat, de ez nem anyakönyvezhető.
- Hol és mit tanult?
- Budapesten, a Károli Gáspár Református Egyetemen kezdtem el felsőfokú tanulmányaimat tanító szakon. Még nem végeztem, most is tanulok.
- Mi volt az előző munkahelye? Honnan érkezett?
- Mint itt, Pápán, a tanulás mellett egy általános iskolában dolgoztam Soroksáron. Második osztályosokat tanítottam. Dunaharasztiból származom.
- Miért választotta a tanári pályát?
- Mindig is tanító akartam lenni. Szeretek magyarázni, másoknak segíteni, megértetni, amit nem tudnak.
- Melyik osztályokban, mit tanít?
- Az 1.e-ben angol nyelvet, testnevelést tanítok és angolul az éneket. A 3.a-ban technikát, valamint napközis vagyok az 1.a-ban és az 1. e-ben.
- Hogy érzi magát iskolánkban?

 

Közzétéve: 2023.01.17.

Iskolánkban a 8.c osztály készül ünnepi műsorral osztályfőnökük, Kohuth Helén tanárnő vezetésével a magyar kultúra napjára, amire 1989 óta január 22-én emlékezünk minden évben. A jeles nap a Himnusz születésnapja. Az idei évforduló különösen kiemelkedő: 200 évvel ezelőtt 1823. január 22-én tisztázta le Kölcsey Ferenc a vers kéziratát. Később vált nemzeti énekünkké Erkel Ferenc 1844-es megzenésítésével. A zenés összeállításban a Himnusz történetéről, Kölcsey jelentőségéről, a magyar nyelv és a kultúra fontosságáról olvasnak szövegeket a 8.c-s tanulók. A műsor az osztályokban hangszórókból fog elhangozni.

Közzétéve: 2023.01.17.

Otthon az asztalomon sorakozó kémcsövekben mikroszkopikus élőlényekkel kísérleteket folytatok.
Földfajták: megkülönböztethetjük a kvarcos, sima, földes talajt és a humuszos változatokat. A homokban inkább csak atkák élnek, ha nedves, akkor fonalférgek. A kókuszrostos virágföldben (melyben főbb szerves anyag a kókusz és az ürülék) eleinte icipici egysejtű atkák, majd rothasztott és vízzel felengedett formában többsejtű rotifera-szerű csillós élőlények élnek. Amik nagyon könnyen szaporodnak, de egy hónap múlva már igazi kerekesférgeket pillanthatunk meg. A kvarcos, sima, földes talajban fonalférgeket és gyönyörű zárványokat lehet megfigyelni.
Megvizsgálás: egy egyszerű, alap földminta vizsgálatához egy mikroszkóp (én egy LCD 5 mp-s Bresser mikroszkópot használok) desztillált víz, pipetta és kémcső szükséges. A földet oldjuk fel desztillált vízben, majd rázzuk össze a kémcsőben. A pipettával szívjunk fel egy kis vizet, majd cseppentsünk egy cseppet a tárgylemezre, és tegyük a mikroszkóp alá. Az eredmény a minta fajtájától függ.