tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

Április 27-én délután lezajlott iskolánkban a pápai járási Bognár József anyanyelvápoló verseny az 5-8. osztályosok számára. Korábban 28 éven keresztül szervezte intézményünk a Gerencsér Attila helyesírási versenyt, melyet Bognár igazgató úr kezdeményezett. Az ő emlékére második alkalommal rendeztük a nevét viselő megmérettetést. Az Erkel, a Gyurátz, a Szent István, a Tarczy, a mezőlaki Arany János Általános Iskola diákjai; a Református Kollégium és a Türr kisgimnazistái küzdöttek meg a nehéz feladatsorokkal. Az 5-6. osztályosokét Kissné Papdi Annamária, a 7-8. osztályosokét Nagy Judit állította össze. A ,megoldásra 45 perc állt rendelkezésre. A versenyzőknek szókincsük gazdagságáról, nyelvtani, helyesírási, verstani, stilisztikai ismereteikről kellett számot adni. A feladatsor sikeres megoldásához igazán komplex tudásra, kreativitásra, az anyanyelv magas szintű ismeretére volt szükség. A zsűri elnöke Bognár Anita magyartanár, versenyünk névadójának lánya, a Petőfi gimnázium igazgatónője volt. A zsűri munkájában részt vettek a kísérő tanárok, munkájukat ezúton is köszönjük. Minden résztvevő emléklapot kapott, a helyezettek oklevelet, könyvjutalmat vehettek át. A tarczys diákok közül Szabó Bernadett 5.a osztályos tanuló II.; Mészáros Bálint 8.e-s I. helyezést ért el. Felkészítőik Nagyné Egyházi Edina és Tóthné Bogdán Zita. Sikeres szereplésükhöz gratulálunk!

Gáspár Péter 8.e osztályos tanuló több területen is kiemelkedő teljesítményt nyújtott. A Varga Tamás Matematikaversenyen megyei 1. lett, az országos döntőben pedig 14. helyezést ért el. A Megyei Matematikaverseny döntőjében 3. helyezést szerzett. Péter nem csak az egyéni megmérettetést kedveli, a csapatversenyeknek is a motorja. A regionális természettudományi csapatversenyben a Petőfi gimnáziumban 3. helyezést ért el osztálytársaival. Az angol nyelvi olvasási versenyt pedig megnyerték.
– Mik a kedvenc tantárgyaid?
– A matematika és a kémia. A reáltárgyak állnak hozzám legközelebb.
– Mikor szeretted meg a matematikát?
– Amikor iskolába kerültem, rögtön érdekelni kezdett.
– Milyen tapasztalatokat gyűjtöttél a versenyek alatt?
– A versenyek miatt még jobban kezdett érdekelni a matematika. Szerintem fejlesztette a logikus gondolkodásomat. Főleg a Varga Tamás versenyt kedveltem, ahol nehezebb feladatokat adtak, de több idő volt a kidolgozásra. A Megyein gyorsabban kell megoldani, csak 1,5 órát adtak.
– Online vagy jelenlétiek voltak a versenyek?
– Vettem már részt online versenyen is, de a jelenlétit jobban szeretem. Előfordult, hogy a megyeit is Pápán írtam. Az országos fordulóra Győrbe utaztam.
– Mikor, mennyit készültél a versenyekre?
– Az iskolában Cser László matematikatanáromtól kaptam felkészítő feladatokat, melyeknek megbeszéltük a megoldását. Külön tanárommal minden héten foglalkozunk más matematikai témákkal is. Otthon van több feladatgyűjteményem, önállóan megoldom a feladatokat, majd ellenőrzöm magam. Ötödikben még nem, hatodiktól kaptam plusz feladványokat.

Barkóczi Nóra 7.e osztályos tanuló ebben a tanévben sok szép eredménnyel büszkélkedhet a sokak számára legnehezebb tantárgyból. A Megyei Matematikaversenyen 1. helyezést szerzett. A Varga Tamás Matematikaversenyen megyei 3. lett, a Zrínyi Matematikaversenyen megyei 9., de van még le nem zárult versenye is. Más területen is bizonyított már, szövegértésben és anyanyelvi versenyeken is ért el kiemelkedő sikereket.
– Mik a kedvenc tantárgyaid?
– Régóta szeretem az angol nyelvet és tantárgyait, ötödiktől a célnyelvi civilizációt. Érdekes, hasznos ismereteket tanulunk országismeretből. De legjobban kedvelem a matematikát.
– Mikor szeretted meg a matematikát?
– Lehet, hogy különös, de alsóban nem volt ennyire fontos nekem, felsőben lett számomra az első.
– Milyen tapasztalatokat gyűjtöttél a versenyek alatt?
– Örülök, hogy nem a mechanikus számolási feladatokat kellett megoldani, hanem az elgondolkodtató típusúakat. A saját logikám szerint tudtam haladni. A rendelkezésre álló idő idáig elégnek bizonyult.
– Online vagy jelenlétiek voltak a versenyek?
– Részt vettem online versenyen is, de a többség jelenléti volt pl. a pápai Türr gimnáziumban, néhányszor elutaztunk Veszprémbe is.
– Mikor, mennyit készültél a versenyekre?
– Versenyidőszakban elég sokat gyakoroltam otthon. Minden nap. Felkészítő tanárom, Németh József adott feladatokat, könyveket. Vele megbeszéltük a megoldási módokat.

A Lázár Ervin-program alkalmából a harmadik osztályos tanulók Pegazus színházi előadáson vehettek részt. Amikor beléptem, nagyon jó benyomást keltett bennem az előtér otthonossága, a családias fogadtatás, a hangulatos berendezés. Nekem különösen tetszettek a vörös fülű teknősök az akváriumban az előtér gyönyörűen díszített asztalai mögött.
A csillagszemű juhász című színvonalas darabot Sarkadi Nagy László átdolgozása és Végh Zsolt rendkívül humoros szerepe tette még emlékezetesebbé. Az előadás óriási sikerrel végződött, ezt a hatalmas tapsvihar is bizonyította. Én akkora szerencsével jártam, hogy beengedtek a színfalak mögé, ahol a következő rejtélyekre tudtam meg a választ:
- Az előadás kezdetén az óriási hanghullámot gong adja ki.
- A Dödölle király fejét formázó bábu nagyon nehéz. Hihetetlenül fárasztó lehet vele futkosni, hajolgatni a műsor közben.
- Néhány hangot pedig gépek adnak ki.
- A nagyon ötletes ruhák, plüssök külön szobát kapnak.
Mindenesetre egy felettébb emlékezetes és szuper bábelőadás volt, nagyon ügyes és szerény szereplőkkel. Nem minden színház képes ilyen előadásra!

Horváth Bendegúz 3.e médiaszakkör

Április 20-án délután az 5-8. osztályok legjobb nyelvtanosai megírták a házi Bognár József anyanyelvápoló verseny feladatlapját. Az 5-6. osztályosokét Kissné Papdi Annamária állította össze, a 7-8.-ét Nagy Judit. A megoldásban nemcsak a nyelvtani szabályok, kategóriák, helyesírás ismeretére volt szükség, hanem gazdag szókincsre, bátor fantáziára, verstani tudásra, az irodalmi szóképekről, alakzatokról tanultak alkalmazására is. 14 tanuló versenyzett. Jutka néni péntekre kijavította a gyerekek munkáit, és megtartották az eredményhirdetést. Mindegyik korcsoportból a 2-2 legjobb mehet a járási versenyre, ami április 27-én lesz a Tarczy iskola szervezésében. Gratulálunk a résztvevőknek, jó felkészülést, sok sikert kívánunk a továbbjutottaknak: Mészáros Bálint 8.e, Barkóczi Nóra 7.e, Kiss Bence 6.e, Szabó Bernadett 5.a.

2000 óta Magyarországon a holokauszt áldozatainak emléknapja április 16., mivel a 2. világháború alatt, 1944-ben ezen a napon kezdték el felállítani a gyűjtőtáborokat, gettókat.
Iskolánkban az ötödikes két tannyelvű tagozatosok Butiné Kemenczki Anita vezetésével
készültek műsorral, melyet április 14-én, pénteken a Himnusz elhangzása után hallgathattunk iskolarádión keresztül. Garabics Bendegúz elmondta, hogy a holokauszt szó égő áldozatot jelent. Mógor Bence a sárga csillag eredetéről beszélt. Chellappa-Németh Rachel a zsidótörvények bevezetéséről; Polgár Csanád a borzalmas szállításról; Marton Bíborka a pápai eseményekről; Szalóky László és Valdinger Ádám az áldozatok számáról. Bauer Emma, Erki Rebeka, Szakács Panka versrészleteket adtak elő. Fehér Zoltán felolvasásából megtudtuk, hogy a zsidó sírokon lévő kövek az emlékezők számát mutatják. Hervadhatatlanok, kifejezik a lélek halhatatlanságát és hogy a halálban mindenki egyenlő. Böröczky Bálint, Hubert Vivien, Dinev Alexander, Győry Martina, Varga Júlia, Balázs Flóra és Présing Panna az Izrael rózsája című költeményt szavalták. Végül Venczel Csaba intézményvezető mondott rövid beszédet. Közben égett az örök emlékezet lassan nemzetközi szimbólumává váló sárga gyertyája.