Földing Csanád (8.e)
Az őszi Határtalanul kirándulásunk után én készítettem a PPT-t, amit a Tarczy-napon a társaimmal előadtunk a 7.e-nek és a 6.e-nek. Igazgató úr adott egy videokamerát, hogy rögzítsem a reggeli megnyitó eseményeit. Utána kevés időnk maradt, hogy a teremben a kiadott feladatokat megoldjuk. Legjobban tetszett a ”Milyen nyelv lehet?” elnevezésű totó. Csapatokat alkottunk, a 13+1 nyelvből csak négyet nem találtunk el.
Kiss Dorina (7.e)
Bemutattam a szlovákiai kirándulásunkról készült prezentációt a 6.a,e és 7.a,e osztályoknak. Majd részt vettem a feladatlapok kitöltésében.
Farkasdy Szófia (7.e)
Nekem is a nyelvi totó tetszett a legjobban. Több feladat megoldásában segítettem.
Nagy Róbert (7.e)
Kamerát kaptam igazgató úrtól, hogy videófelvételeket készítsek a reggeli előadásokról. Majd az erdélyi és szlovákiai Határtalanul kirándulások prezentációját mutattam be társaimmal. Utána csoportmunkában oldottuk meg a feladatokat, például a Nobel-díjasokkal kapcsolatosat.
Buti Alíz (6.a)
Az aulában Venczel Csaba igazgató úr köszöntött bennünket, majd meghallgattuk a hetényi testvériskola igazgatónőjének üzenetét. Hardi Tünde néni beszélt a 15 éves két tannyelvű tagozatról, az angol nyelv tanulásának előnyeiről. A régi tarczys diákok angolul (egyik magyarul) idézték fel élményeiket régi iskolájukról, az ünnepségekről. Utána felmentünk a 6.e termébe, ahol kisfilmeket, beszámolót hallgattunk a kirándulásukról. Bízunk benne, nyertes lesz a pályázat, ha hetedikesek leszünk, jövőre mi is el tudunk menni a Határtalanul kirándulásra. A saját termünkben megoldott feladatok közül nekem nagyon tetszett a TOP 10 magyar, az összevágott képek kirakása, hozzá a találmányok párba állítása, mivel szeretem a puzzle játékot, ez hasonlított hozzá.
Polgár Hanna Dóra (6.a)
Tetszett a híres magyarok, akik meghódították a világot feladat, az összerakós feladat, a gondolattérkép. Tarczy Lajos életéről is voltak kérdések. A feltalálók nevéhez, a találmányokhoz még telefont is lehetett használni.
Hubert Vivien Csenge (6.a)
Az iskola területén folyó nyomozós játék volt nekem a legemlékezetesebb. Sokfelé elrejtett szavakat kellett megkeresni, belőlük Tarczy Lajoshoz kapcsolódó szöveget kirakni. Az egyiket: a lankadatlan szót a rajzterem ajtaján találtuk meg. A portán, a könyvtár bejáratán is volt szó. Tetszett az MM Publications Kiadó rendhagyó tanórája, aminek a végén a karácsonnyal kapcsolatos játékot játszottunk.
Pataki Brenda Virág (6.a)
Edina néni laptopján olvastuk el osztálytársaimmal a szöveget a híres magyar tudósokról és találmányaikról. A jellemzés alapján fel kellett ismerni és megnevezni a hírességet. Dóra segített az elején, de aztán én oldottam meg szinte az egészet. Jól sikerült.
Sirsom Larissza (6.a)
Valdinger Ádámmal, Nagy Patrikkal a magyar Nobel-díjasok plakátját állítottuk össze. A fotók kivágásában még Judit néni is segített. A szöveg alapján a csoportosítás, elrendezés, évszámok helyre rakása, ragasztása hosszú ideig tartott, de aztán sikerült, szép lett, felraktuk a falra.
Somogyi Lilien (6.a)
A megnyitó eléggé elhúzódott, a végén nehéz volt már figyelni. Az osztályban a „Lukas szöveg” nevű feladat megoldása tetszett a legjobban. Horváth Annával, Szabó Bettivel kerestük a kihagyott tudósok nevét. Én írtam a feltalálók nevét az üres sorokba. Edina néni, az osztályfőnökünk indította a nyomozós játékba az osztálytársaimat. Az idézetet összeraktuk, nagyon szépen le akartam írni, de sajnos a díszítésre már nem volt elég idő.
Fehér Zoltán (6.e)
Tetszett a megnyitóban a szlovák testvériskola igazgatónőjének üzenete, amit a magyarságról mondott. Tetszett az MM Publications Kiadó előadójának rendhagyó órája. Jó volt, hogy a végén a karácsonyi előkészületekről szóló játékos feladatokat adott.
Garabics Bendegúz (6.e)
Igazgató úrtól én is kaptam kamerát, felvettem, ahogy Csaba bácsi ismertette a Tarczy-nap eseményeit. Tünde néni beszélt a két tannyelvű tagozat 15 évéről, előnyeiről, hogy az angol nyelv tudásával mennyi helyre el lehet jutni a világban. Az angolkönyveink kiadójától jött egy angoltanár, vele beszélgettünk, játszottunk. Az osztályban több feladatot is megoldottunk. Csoportokban dolgoztunk, például a híres professzorok nevét társítottuk találmányaikhoz.
Kovács Zalán (7.e)
Én jórészt egyedül dolgoztam, a kutatómunkában használhattam a telefont a válaszok kikereséséhez. Tudósok, feltalálók nevét, találmányát, azok leírását kerestem a kinyomtatott feladatlapok kitöltéséhez. Nem volt könnyű, kevés ötletet adott a net a megoldásokhoz.