tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

Kéttannyelvű

2022. június 22-én a Debreceni Egyetem Idegennyelvi Központjával és a Győri Oxford Nyelviskolával kötött együttműködési megállapodás keretében ingyenes online továbbképzésen vehettek részt iskolánk idegennyelvi munkaközösséggének angol tanárai és angol műveltségterülettel rendelkező tanítói. Az érdekes és hasznos előadás a Tarczy Lajos Általános Iskolában, mint vizsgahelyen jelen lévő DExam típusú nyelvvizsgához kapcsolódott. Dr Kovács Magdolna, vizsgaközpont-vezető tartott tréninget „Az olvasás- és íráskészség mérése a B1 és B2 szintű DExam nyelvvizsgán” címmel.
A kötetlen hangulatú, gyakorlati kérdésekre fokuszáló továbbképzés során Reading és Writing mintafeladatokat néztünk át közösen, megbeszéltük az értékelés szempontjait, a tipikus hibákat és hogy nyelvtanárként hogyan tudunk segíteni tanítványainknak, hogy minél hatékonyabban oldják meg az olvasás- és íráskészséget mérő feladatokat.
A továbbképzésen szerzett tapasztalatokat a jövő tanévben már kamatoztathatjuk a nyelvvizsgafelkészítő szakkörökön és a tanórákon is.


Hardi Tünde
intézményvezető-helyettes

Közzétéve: 2022.05.31.

Május 10-én képviseltette magát iskolánk két csapattal a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola Batsányi János Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagintézménye által rendezett Batsányi-hét keretében megtartott angol nyelvi játékos vetélkedőn három fős csapatokkal. Mind a két előre megszabott kategóriában indítottunk csapatokat: az 5-6. évfolyamon Kiss Dorina 5.e, Földing Csanád és Veilandics Korina 6.e osztályos tanulókat neveztük, míg a 7-8. osztályos korcsoportban Foki Zsombor, Papp Benett és Szakács Boglárka 8.e osztályos diákok mutathatták meg tudásukat.
A verseny első részében a tanulók egy Kahoot! feleletválasztós kvízt oldottak meg, majd ezután játékos, papíralapú feladványokban mérhették össze képességeiket, ismereteiket. II. Erzsébet királynő uralkodásának platina évfordulójának alkalmából a szervezők a „The Royal Family” címet adták meg a verseny témájául, aminek kapcsán csapataink tudatosan, szorgalmasan kiművelték magukat a felkészüléshez előzetesen megadott oldalak és videók segítségével. Időt nem sajnálva sajátos jegyzeteket, gondolattérképeket készítettek, amiket az odaúton is tüzetesen tanulmányoztak.

Angol nyelvi olvasási versenyt rendezett a Tarczy Lajos Általános Iskola kéttannyelvű tagozata. A Reading in English is Fun elnevezésű verseny nagyon népszerű a diákok körében, idén is hat iskola 60 felső tagozatos diákja mérte össze tudását. A résztvevők között üdvözölhettük az Erkel Ferenc Ének-Zenei Általános Iskola, a Türr István Gimnázium, a Szent István Római Katolikus Ált.Iskola, a Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskola és testvériskolánk, a Tapolcai Bárdos Lajos Ált. Iskola Batsányi János Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozat és természetesen a Tarczy Lajos Általános Iskola diákjait. A versenyzőknek A kincses sziget és a Tom Sawyer című regény könnyített verzióját kellett elolvasniuk angol nyelven, amelyhez előzetesen prezentációt készítettek. Kedden délután pedig a Tarczy Iskolában adtak számot róla a három fős csapatok, milyen mélységben sikerült megismerni a regények történetét. Többek között igaz-hamis állítások, keresztrejtvény, titkos írás, események sorba rendezése, szövegkiegészítés szerepelt a feladatok között.
A zsűriben helyet foglalt a Petőfi Gimnázium angol tanára, Hunyadi-Nagy Eszter, a gimnázium nyelvi lektora Kenneth Quiter, a Tarczy Iskola lektora, Garrett Feemster. A felnőtt zsűri munkáját petőfis diákok segítették: Szalóky Szofi, Orbán Laura és Szakács Attila.
A zsűri külön értékelte a kéttannyelvű program és az angolt normál óraszámban tanuló diákokat. Az első helyezett csapat tagjai az MMPublications kiadó könnyített olvasmányait kapták, a második és harmadik helyezettek pedig az 5 perc angol magazin egy-egy számát.

Közzétéve: 2022.03.08

Február elején jelezte részvételi szándékát a Bugs n’ Roaches fantázianévre hallgató 8.e osztályos tanulókból álló csapat a Celldömölki Berzsenyi Dániel Gimnázium által meghirdetett nyelvi országismereti versenyre, amit angol és német nyelven is megrendeztek. Csapatunk természetesen ennek az angol részére adta be jelentkezését, aminek keretében először előzetes feladatként egy ismeretterjesztő kisfilmet készítettek el az Amerikai Egyesült Államok egy szabadon választott történelmi eseményének feldolgozásával. A csapattagok választása az Egyesült Államok függetlenségi nyilatkozatának megalkotásának körülményeire esett. A verseny fő része online formában, a Redmenta internetes felületén keresztül valósult meg Garrett Feemster amerikai nyelvi lektor és Németh Dominik tanár úr felügyelete alatt. A versenyteszt 2022. február 21-én 14.30-kor vált elérhetővé, a kitöltésére 40 perc állt rendelkezésre. A teszt széleskörűen vizsgálta a tanulók tudását, országismeretét. A gyerekeknek olyan dolgokat kellett tudniuk, minthogy hány milliárd pizzát fogyasztanak el az amerikaiak egy évben, vagy, hogy éppen mely korábbi elnökökről emlékezik meg a Rushmore-hegy. Nemrég pedig nagy örömünkre megkaptuk a verseny eredményét a Celldömölki Berzsenyi Dániel Gimnázium nyelvi munkaközösségének vezetőjétől, Dr. Lennerné Dr. Patkó Ildikótól. Csapatunk sikeresen vette az akadályokat és elhozta az első helyezést. Ezúton is szívből gratulálunk a Foki Zsombor, Nagy Máté Ferenc, Papp Benett és Szakács Boglárka alkotta négyesnek!

Az alábbiakban, mielőtt áttérnénk az osztály egy másik büszkeségére, Garrett Feemster nyelvi lektor gondolatait olvashatják el a verseny menetéről:

Az EGJAK-Tarczy projekt keretében március elsején találkoztak újra a szlovák és a magyar iskola diákjai. A találkozó témájának apropóját a nemrég befejeződött Téli olimpiai játékok adták. A téli olimpiával és sportokkal kapcsolatos feladatokat Bertalan Ágnes tanárnő állította össze.
Az első feladatban a téli olimpiák történetével, érdekességeivel kapcsolatos kérdésekre kellett válaszolniuk a csapatoknak. Megtudtuk például, hogy az Egyesült Államok adott otthont legtöbbször a téli olimpiának és az első téli olimpiai játékok megrendezése, azaz 1924 előtt a műkorcsolya és a jéghoki szerepelt a nyári olimpiákon is.

A Debreceni Egyetem Idegennyelvi Központja, a Győri Oxford Nyelviskola és a Tarczy Lajos Általános Iskola közötti együttműködés keretében december 1-én írásbeli Dexam próbanyelvvizsgát tartottunk alap és középfokon. A vállalkozó kedvű diákok olvasott és hallott szövegértés készségüket tehették próbára. B1-es szinten 17 tanuló vizsgázott: 8 fő a
7.e osztályból, 9 fő pedig a 7.c és 8.c osztályból. A B2-es szintet 20 tanuló próbálta meg a 8.e osztályból. A következő eredmények születtek:
B2-es szinten: 5 fő mindkét feladatot sikeresen teljesítette, 3 fő az olvasott szövegértést, 8 fő pedig a hallott szövegértést. Tehát a 20 főből 16 diák legalább az egyik feladatot sikeresen teljesítette.
B1-es szinten: 12 fő mindkét feladat esetében sikeres alapfokú nyelvvizsgát tett volna, 3 fő pedig legalább az egyik feladat esetében. Külön örömünkre szolgált, hogy az informatika emelt szinten tanuló diákok közül is kilencből négyen mindkét feladatot sikerrel vették, hárman pedig egyiket.
A tanulók nagyon élvezték a megmérettetést, komolyan vették a feladatot, tudásuk legjavát nyújtották. Nagyszerű lehetőség volt ez számukra, hiszen képet kaphattak arról, hogy melyik nyelvi készség területén kell még fejlődniük, hogy a májusi vizsgaidőszakban sikeres nyelvvizsgát tegyenek.
Tavasszal szóbeli próbanyelvvizsgát tervezünk alap- és középfokon.

Hardi Tünde, intézményvezető-helyettes

Boszorkányok, fekete macskák, csontvázak és zombik gyülekezete népesítette be a Tarczy iskola kéttannyelvű oztályait és a folyosóitt november 3-án délután. Természetesen Halloween-party-ra gyülekezett a félelmetes sereg, hogy idén is megemlékezzenek az angol-szász országok népszerű hagyományáról. Sajnos a járványhelyzetre való tekintettel csak évfolyam szinten mutathatták be jelmezeiket az aulában az alsós osztályok, de a közös tánc és ének azért a régi idők fergeteges hangulatát idézte. A program a termekben folytatódott vidám játékokkal és tánccal. Természetesen az ünnepre való megemlékezés nem egyetlen délutánra korlátozódott. Angol órán a diákok megismerték a Halloween eredetét, ezzel kapcsolatos feladatokat oldottak meg, emellett ének, technika és rajz órákon is az ünnephez kapcsolódó tevékenységeké volt a főszerep.

Hardi Tünde, intézményvezető-helyettes

A magyar-angol két tanítási nyelvű tagozaton a tanórákon kívül is igyekszünk lehetőséget biztosítani diákjaink számára, hogy az angol nyelvet aktívan gyakorolhassák. Tavasszal keresett meg minket e-mailben Szlovákiából, Kosicéből (Kassáról), az Evanjelické Gymnázium Jana Amosa Komenského (továbbiakban: EGJAK) és ajánlott együttműködést. Az intézményben 11-18 éves diákok tanulnak, szlovák-angol kéttannyelvű képzésben. Örömmel elfogadtuk az együttműködés lehetőségét, melynek fő célja egymás kultúrájának, iskolájának, szűkebb hazájának megismerése, az angol nyelv gyakorlása és határokon átívelő baráti kapcsolatok kialakítása volt. A tavaszi digitális oktatás miatt az első találkozásra októberben került sor az online térben. Az EGJAK részéről Diana Ganzarciková, az angol tagozat vezetője vállalta, hogy részt vesz a projektben nyolc 14 éves diákjával. A Tarczy iskola részéről Hardi Tünde, intézményvezető-helyettes és Bertalan Ágnes angol tanár közreműködésével hét 7.e osztályos tanuló vállalta, hogy csatlakozik a projekthez. Októberben az EGJAK diákjai készültek egy prezentációval, melyben bemutatták Kassát és iskolájukat. Ezután egy általuk készített Kahoot kvíz segítségével bizonyíthatták diákjaink, mennyire sikerült megjegyezni a hallottakat. A kvíz nyertese Lőrincz László Lénárd lett, aki az iskola logójával ellátott tollat és lézermutatót nyert, de a többiek sem maradtak ajándékok nélkül: EGJAK logóval ellátott maszkot és tollat kaptak a szlovák diákoktól. Novemberben került sor a tarczys diákok prezentációjára, melyhez Lőrincz László készítette el a Kahoot kvízt. A szoros versenyben végül a szlovák Nika nyert. A mi ajándékcsomagunkba a városra jellemző, kék festő könyvjelzőt, Eszterházy kastélyt ábrázoló hűtőmágnes került. Nika egy kékfestő anyagból készült telefontartót és kulcstartót kapott. A következő találkozóra karácsony előtt került sor, így a téma természetesen a közelgő ünnep volt. Diana tanárnő karácsonnyal kapcsolatos izgalmas, kreatív feladatokat állított össze. Először a télhez és a karácsonyhoz kötődő szavakat kellett megmagyarázniuk a diákoknak angolul. Ezután karácsonyi verset írtak a csapatok megadott szavak segítségével. Ezután egy kis részletből kellett felismerni népszerű karácsonyi dalokat. Bár a verseny szoros volt, végül az EGJAK diákjai diadalmaskodtak. A következő találkozóra február közepén kerül sor.

Hardi Tünde