tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

Kéttannyelvű

2021. november 29-én került sor iskolánk hagyományos Hálaadásnapi műsorára. Hardi Tünde, a kéttannyelvű tagozat vezetője nyilatkozott a Pápa Városi Televíziónak. A riportból kiderült, hogy már 2008 óta ünneplik a Hálaadást az iskolában, hiszen a kéttannyelvű oktatás fontos része az angol nyelvű országok kultúrájának, ünnepeinek megismerése. Ilyenkor a diákok lehetőséget kapnak arra, hogy angol nyelven jeleneteket adjanak elő, és verseket mondjanak. Hardi Tünde elmesélte, hogy a telepesek az első gazdag termés learatása után hálát adtak Istennek és új barátaiknak, hogy megmenekültek és új hazára találtak. Az ünnep a tematikája november végén többek között az angol, a célnyelvi civilizáció, a rajz- és énekóráknak is, ahol az alsósok főként kreatív alkotások és énekek tanulásával töltik a tanórát, míg a felsőben már a történelmi háttér megismerése kerül elő.

Talán nem véletlenül alakult így, hogy éppen a fantasztikus történeteiről híres francia író, Jules Verne regényeire épült az idei angol nyelvű olvasási verseny. Bizonyára jót mosolyogna, ha tudná, hogy a versenyző diákok a digitális térben adtak számot tudásukról két regényével kapcsolatban: 5-6. évfolyamon a 80 nap alatt a Föld körül, 7-8. évfolyamon pedig
A rejtelmes sziget című könyvet olvasták a versenyzők. Eredetileg a tavalyi verseny választottjai voltak Jules Verne művei, hiszen ekkor volt halálának 115. évfordulója. Azonban az esemény előtt három nappal bezártak az iskolák, így kénytelenek voltunk lemondani. De idén nem hagytuk, hogy egy aprócska vírus, bármily veszélyes is, kifogjon rajtunk! Mikor kiderült, hogy még jó pár hétig nem jöhetünk vissza az iskolába, a versenyt áttettük a digitális térbe! Az előzetes feladatként készített prezentációkat és könyvajánlót, valamint a könyv alapján
készített plakátot és szereplő bemutatást videón küldték be a felkészítő tanárok, a regényekhez kapcsolódó feladatokat pedig a google tanteremben oldották meg a csapatok.
Az eredményhirdetésre is az az online térben került sor, a google meet-en találkoztunk a zsűrivel, versenyzőkkel és felkészítő tanárokkal. És miért gyűltünk össze? Miért
ragaszkodtunk hozzá, hogy az olvasási verseny idén is megvalósuljon? Hadd soroljak fel néhány okot. „A book is a gift you can open again and again.” (Garrison Keillor) (A könyv egy olyan ajándék, amit újra és újra kinyithatsz. „You can’t buy happiness but you can buy books and that’s kind of the same thing.” – Boldogságot nem vásárolhatsz, de könyveket igen, és az szinte ugyanaz. „A reader lives a thousand lives before he dies…the man who never reads lives only one.” (George R.R. Martin) – Aki olvas, ezer életet él, mielőtt meghal. Aki soha nem olvas, csak egyet.

Közzétéve: 2021.03.09

Március 5-én, pénteken, 14 órakor rendeztük meg London Bridge angol nyelvű tesztverseny második fordulóját iskolánkban, amely 5-7. osztályosok számára került meghirdetésre. 15 tanuló vett részt a versenyen, a feladatlap feleletválasztós kérdésekből állt, kitöltésre 60 perc állt rendelkezésre. A legjobb eredményt elért tanulókat hívják majd meg az országos döntőre, amit májusban tartanak.

Közzétéve: 2021.02.22

Nem múlhat el tanév a járási angol nyelvi szépkiejtési verseny nélkül!
Idén sajnos elmaradt a személyes találkozás, a közös izgulás, a várakozás ideje alatti beszélgetések. De nem szerettük volna megszakítani a régi hagyományt, ezért segítségül hívtuk a modern technikát, hogy 2021-ben is bemutathassák a diákok, milyen szépen és pontosan beszélik a ködös Albion lakóinak nyelvét.
Nagyon örömteli volt számunkra, hogy ebben a mindannyiunkat próbára tevő helyzetben is hasonló létszámmal jelentkeztek versenyzők, mint az elmúlt években.

7 iskola 34 tanulója versenyzett. Képviseltette magát az Erkel Ferenc Ének-Zenei Ált. Isk, a Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskola, a Mezőlaki Arany János Ált. Isk., a Pápai Weöres Sándor Ált. Isk., a Szent István Római Katolikus Ált. Isk, a Türr István Gimnázium és Kollégium, valamit természetesen a Tarczy iskola tanulói is az indulók között voltak.

Ez az év más, mint a többi. Átalakulnak a hagyományos ünnepek, a közös találkozások helyett az osztályokban emlékezünk meg a magyar-angol kéttannyelvű tagozat jeles napjaira. Így volt ez a Hálaadással is, melyre projekthéttel emlékeztünk meg.
Pedig kerek évfordulót ünnepelhettünk volna, hiszen éppen 400 évvel ezelőtt, 1620-ban indult útjára a Mayflower nevű hajó Angliából az Új világba, az Atlanti Óceánon át. Fedélzetén 102 férfi, nő és gyermek zsúfolódott össze, akik egy jobb élet és a szabad vallásgyakorlás reményében vállalkoztak a viharos átkelésre. 66 nap után érkeztek meg Észak-Amerikába, ahol novemberi hideg időjárás fogadta őket. Mivel nem voltak házaik, az első hosszú, kemény telet a hajón töltötték. Sokan megbetegedtek és a tavaszt a zarándokok fele élte csak meg.

Közzétéve: 2020.10.24

Iskolánk két tanítási nyelvű alsó tagozata - a hagyományokhoz híven - idén is megrendezte a Halloween jegyében zajló délutáni mulatságát. A járványügyi helyzetre való tekintettel az osztályok külön-külön, a saját osztálytermükben ünnepeltek. Minden osztály előre megtanult egy-egy dalt, melyet jelmezekbe öltözve előadtak, majd következett a sok játék és tánc. Tanítóink kézműves foglalkozásokkal, interaktív feladatokkal színesítették a délutánt. A sok kis csontváz, szellem, boszorkány és egyéb félelmetes teremtmény, a többi osztállyal való közös mulatozás hiányában is, remekül szórakozott.

Közzétéve: 2019.10.25.

Október 17-én este egy különleges programon vettünk részt tizenkét nyolcadikos diákkal a QSI Nemzetközi Iskola meghívására. A „Könnyű leckék” című, több nemzetközi filmfesztiválon is díjat nyert dokumentumfilmet tekinthettük meg.

A film egy fiatal szomáliai lányról szól, aki 14 évesen menekül el hazájából és egy évig tartó, viszontagságos út után érkezik meg Magyarországra. A film bemutatja, hogy sikerül Kafiyának beilleszkednie a gyermekotthon és az iskola közösségébe, ahogy hihetetlen szorgalommal készül az érettségire és küzd a magyar nyelvvel. A sikeres érettségi után Kafiya ma egyetemre jár és modellként dolgozik. Megkapta a magyar állampolgárságot is.

Az esemény külön érdekessége volt, hogy a film főhőse, Kafiya Said Mahdi is ellátogatott Pápára és a filmvetítés után beszélgethettek vele a nézők.

Közzétéve: 2019.06.12.

"Az Oktatási Hivatal minden évben célnyelvi mérést szervez a két tanítási nyelvű nevelés-oktatást folytató általános iskolák 6. és 8. évfolyama számára. A mérés időpontját az aktuális tanév rendjéről szóló EMMI rendelet határozza meg.
A célnyelvi mérést a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 97.§ (13) alapján a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 135.§ írja elő. A mérés két évfolyamon az alábbi KER szerinti nyelvi szinteket méri:

Évfolyam: 6.
Mért KER szint A2

Évfolyam: 8.
Mért KER szint: B1

A célnyelvi mérés három alapkészséget mér: hallott szöveg értése, olvasott szöveg értése, íráskészség. A tesztfüzetek szerkezete mindkét (A2 és B1) szinten azonos; készségenként kettő, azaz összesen hat feladatot tartalmaznak. A feladatokban az utasítások a célnyelven szerepelnek.

A diákok teljesítményének értékelése a három készségből együttesen történik; ahhoz, hogy a megfelelő szintet teljesítsék, a maximálisan elérhető pontszám 60%-át kell elérniük."

(Részlet az Oktatási Hivatal tájékoztatójából)

A célnyelvi mérés május 15-én zajlott a két tannyelvű tagozat 6. és 8. évfolyamán. A feladatlapok javítását az Oktatási Hivatal által megadott megoldókulcs illetve útmutató alapján az iskola angol tanárai végezték.

Hatodik évfolyamon a minimálisan elvárt 60% helyett, a tanulók átlagban az elérhető pontszám 82%-át érték el.
Nyolcadik évfolyamon a minimálisan elvárt 60% helyett tanulóink átlagban az elérhető pontszám 89%-át érték el.
Mindkét évfolyamon a tanulók minimum 60%-ának kell teljesíteni a követelményeket. Iskolánkban a hatodikosok 94%-a, a nyolcadikosok 100%-a teljesítette az elvárt szintet.

Bár mindig van hová fejlődni, úgy gondolom, hogy a két tannyelvű tagozat hatodik és nyolcadik osztályos diákjai nagyon szépen teljesítették a célnyelvi mérés követelményeit. Gratulálunk a diákoknak és felkészítő tanáraiknak!

A részletes eredmények itt tekinthetők meg: 6. osztály, 8. osztály. A mérés napján kapott mérési azonosító segítségével minden tanuló információt kaphat az általa elért eredményről.

Hardi Tünde
tagozatvezető