Közzétéve: 2016. február 18.
Emlékszem, annak idején, még a múlt évezredben, amikor középiskolásként elkezdtem angolul tanulni, nem a felvételi plusz pontok vagy a diplomához szükséges nyelvvizsga bizonyítvány megszerzése motivált. Ennél sokkal egyszerűbb okból kezdtem el angolul tanulni: mert tetszett a hangzása, a dallamossága, az hogy egészen másképp írjuk le, mint ahogy kiejtjük.
A kiejtési, a vers- és prózamondó versenyek mind az angol nyelv szépségét hirdetik, és tapasztalatunk szerint a diákok szívesen vesznek részt ezeken a megmérettetéseken, ezért is rendezi meg a Tarczy Lajos Általános Iskola évről évre az angol nyelvi szép kiejtési versenyt, melyet iskolánk angolnyelv tanára, dr. Martonné Klimó Irén indított útjára.
A verseny hagyományos elemeinek megtartása - mint az ismeretlen szöveg olvasása és a memoriter szöveg előadása - mellett az évek folyamán a verseny fejlődött, változásokon ment át. Ezek egyike, hogy a szabadon választott szöveg kategóriában a versenyzőktől irodalmi szöveget kértünk, melynek szerzője angol nyelvterületről származzon. Az idén újdonság, hogy nemcsak az 5-6. és 7-8. évfolyamosoknak hirdettünk külön kategóriát, de az angol nyelvet normál óraszámban tanulókat és a két tannyelvű tagozaton tanulókat is külön értékeltük, így tulajdonképpen négy első helyezettet hirdettünk. Nyereményük az MM Publications Kiadó támogatásával egy - egy könnyített olvasmány, illetve oklevél volt.
A pápai iskolákat három általános iskola és egy hatosztályos gimnázium képviselte. Idén először hívtunk meg diákokat egy másik két tannyelvű iskolából, mégpedig a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola Batsányi János Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Tagintézményének tanulóit. Ezzel az iskolával a közeljövőben még szorosabbra szeretnénk fűzni a kapcsolatot, hogy tapasztalatainkat megosztva, egymást erősítve szolgáljuk a két tanítási nyelvű oktatást.
A verseny folyamán először az ismeretlen szöveg felolvasására került sor, melyet egy percig még a folyosón tanulmányozhattak a diákok. Ezután következett a szabadon választott szöveg előadása, melyet minden versenyző és felkészítő kolléga meghallgathatott.
Az 5-6. évfolyamon Hegedűs Alíz a Petőfi Gimnázium tanára és Lily Bond nyelvi lektor értékelte a versenyzőket. A 7-8. évfolyamosok produkcióját Botár András, szintén a Petőfiből és Roxanne Flint, a tapolcai két tanítási nyelvű iskola lektora pontozta. Az értékelés során a pontos szövegtudást, a kiejtést és az intonációt vették figyelembe.
Az élvezetes produkciók meghallgatása után a zsűri a következő döntést hozta:
5-6. évfolyam:
I-es kategória (heti 3-5 órában tanulják a nyelvet)
1. Horváth Sarolt, Szent István Római Katolikus Általános Iskola, felkészítő: Buzás Marianna
II-es kategória (két tanítási nyelvű tagozat)
1. Horváth Evelin, Tarczy Lajos Általános Iskola, felkészítő: Francsics Ildikó
7-8. évfolyam:
I-es kategória: (heti 3-5 órában tanulják a nyelvet)
1. Megyeri Kenéz, Pápai Református Kollégium Gimnáziuma, felkészítő: Budai Gabriella
II-es kategória: (két tanítási nyelvű tagozat)
1. Hunyadi-Nagy Sára, Tarczy Lajos Általános Iskola, felkészítő: Bertalan Ágnes
A verseny szervezésében és lebonyolításában Francsics Ildikó, az idegen nyelvi munkaközösség vezetője, Bertalan Ágnes angol nyelvtanár és Hardi Tünde tagozatvezető vállalt szerepet.
Gratulálunk a résztvevőknek és a nyerteseknek!
Hardi Tünde
tagozatvezető