tarczylogo_1.jpg
Határtalanul
E-Kréta

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Osztálynapló
Ellenőrző
E-Ügyintézés

Versenyeredmények

Versenyeredmények

2024/2025-es tanév

Logók
Nyitvatartás
Az iskola a tanítási időben hétfőtől - péntekig
7.00 órától 18.00 óráig tart nyitva.
previous arrow
next arrow

Izgalmak a KOSÁRY DOMOKOS TÖRTÉNELEMVERSENY döntőjében

Közzétéve: 2022.04.07

A Történelemoktatók Szakmai Egyesülete az idei tanévben ötödik alkalommal hirdette meg a Kosáry Domokos Történelemversenyt. Alapvetően a kötelező tankönyvi anyagra épül a verseny „érettségi típusú” feladatokkal, azonban a második és harmadik fordulóban kiegészítésként egy-egy Rubicon cikket is fel kellett dolgozniuk a versenyzőknek.

Ezen kívül a Nemzeti Múzeum is készített minden fordulóban egy-egy feladatot.
A verseny főleg a középiskolásokat szólítja meg 9 - 11. évfolyamig évfolyamonként külön kategóriában, de az 1. kategória az általános iskolásoké, ebben a 7. és 8. évfolyam együtt versenyez.
Idén először indultam ezen a versenyen én is.

Az 1. (iskolai) forduló 2021. dec. 8-án zajlott egy írásbeli, tesztes feladatsor kitöltésével. Viszonylag hamar, még a téli szünet előtt jött a hír, hogy továbbjutottam a 2. (regionális) fordulóba, amelyre 2022. febr. 23-án került sor több helyszínen, nekem Győrben kellett megírnom a korábbi fordulóhoz hasonló újabb feladatlapot. A tét az országos döntőbe jutás volt, de kb. egy hónap telt el, mire kiderült, hogy én is bejutottam a legjobb 20 közé, akik a Magyar Nemzeti Múzeumban mérhetik össze tudásukat.
Ekkor már nagyon közel volt a döntő időpontja, főleg, hogy először házi feladatként el kellett készítenie minden versenyzőnek két mémet a kategóriájának megfelelő történelmi korszakból, majd azok elküldése után - a döntő előtt 1 héttel - kaptuk a következő feladatot: felkészülés helyszíni vitára egy kiélezett történelmi helyzethez kapcsolódóan
(12 téma 2-2 történelmi szereplő nevével, melyek közül egy kisorsolt szereplőnek az álláspontja mellett kell érvelni az adott történelmi szituációba belehelyezkedve, miközben egy másik versenyző ugyanabban a történelmi helyzetben egy eltérő álláspontú szereplőt képvisel majd)

Április 2-án a döntőre Kirsch Attila tanár úr is elkísért, végig követte a verseny folyamatát és biztatott, bátorított, amikor kellett. Támogatását és a felkészüléshez nyújtott segítségét nagyon köszönöm!
A múzeumi feladat volt az első, több oldalnyi kérdésre kellett megkeresni a múzeum területén "száguldozva" a válaszokat mindössze 20 perc alatt. Itt az idő volt a legnagyobb ellenfél, sajnos nekem sem fért bele az utolsó kérdés megoldása, pedig a múzeum alaprajza is ott volt a fejemben.
Ezután következtek a helyszíni viták, illetve egy élő totó, ahol színes kártyák felmutatásával lehetett jelezni a megfelelő választ. Ebben villámgyors reagálásra volt szükség, ha néhány pillanattal később emelte valaki a kártyáját, a zsűri már nem fogadta el. Végül a döntőben sem maradhatott el a szokásos írásbeli tesztes feladatsor.

Délután a múzeum gyönyörű dísztermében került sor az eredményhirdetésre, ahol végül a 10. helyezettnek szóló oklevelet vehettem át, aminek nagyon örültem a szoros mezőnyben, ahol mindenki nagyon felkészült volt, fél pontnyi különbségek döntöttek a végső sorrendről.
Nagyon érdekes és izgalmas volt a Nemzeti Múzeumban versenyezni, jövőre ismét szeretnék ide eljutni!

Lőrincz László Lénárd (7.e)