Célnyelvi mérés eredménye

Közzétéve: 

A célnyelvi mérést a két tanítási nyelvű nevelés-oktatást folytató általános- és középiskolák hatodik, nyolcadik és tizedik évfolyamán a két tanítási nyelvű nevelés-oktatásban részt vevő tanulók körében a célnyelvből kell lefolytatni (tanév rendje 9. § (5)-(6)). Az ország összes két tanítási nyelvű nevelés-oktatást folytató feladatellátási helyén a mérésben érintett 6., 8., illetve 10. évfolyamos tanulók azonos időpontban és azonos körülmények között írják meg a mérést. A célnyelvi mérés célja elsősorban az, hogy az iskolákat szembesítse saját nyelvoktatásuk eredményességével. A mérés másik célja az, hogy adatokat biztosítson a két tanítási nyelvű nevelés-oktatásban részt vevő tanulók nyelvismeretéről, és ezen keresztül a két tanítási nyelvű nevelés-oktatást folytató iskolák nyelvoktatásának eredményességéről.


A célnyelvi mérés azt méri, hogy a tanulók nyelvtudása megfelel-e a tantervi követelményekben előírt KER szerinti szinteknek (http://www.nyak.hu/nyat/doc/ker_2002.asp), azaz 6. évfolyamon az A2-es, 8. évfolyamon az B1-es, 10. évfolyamon a B2-es szintnek. A mérésen annak a tanulónak a nyelvtudása felel meg az adott KER szerinti szintnek, aki eléri a feladatlapon elérhető maximális pontszám 60%-át. A mérés a tanulók nyelvtudását három alapkészségen, a hallott szöveg értésén, az olvasott szöveg értésén és az íráskészségen keresztül méri.
A 2015-2016-os tanévben június 1.-én került sor a célnyelvi mérésre 6. és 8. évfolyamon. Az elért eredményekről itt 6 évfolyam, 8 évfolyam tájékozódhatnak.