Digitális témahét (3.c)

Közzétéve: 2018.04.13.
Az idén a digitális témahéten az 1848-49-es Forradalom és Szabadságharcról szereztünk bővebb ismereteket.
Az első informatika órán Erzsi nénivel információkat gyűjtöttünk a témával kapcsolatban, melyeket később felhasználtunk a hét során. A következő informatika órán megismerkedtünk egy szófelhő generáló programmal, majd kokárda alakú szófelhőt készítettünk a Márciusi ifjakról.


Olvasás órán Kinga nénivel a márciusi forradalomról és márciusi ifjakról tanult ismereteinket elevenítettük fel és bővítettük. Digitális tananyagok segítségével különböző játékos feladatokat oldottunk meg, többek között memória játékot a márciusi ifjak képeivel, párosítós játékot, mellyel a forradalom jelentős helyszíneinek, személyeinek képeit párosítottuk azok nevével, betűhálóból gyűjtöttük össze a forradalom hőseinek nevét. A kokárda múltjával és jelentésével is foglalkoztunk Power Point bemutató segítségével. Kitértünk a színeinek jelentésére, a történetére, első viselőikre, és viselőik céljára, valamint arra, hogy hogyan kell viselni, hová és mikor kell kitűzni. Végül egy kokárda alakú szófelhőből olvastuk ki a Nemzeti dal refrénjét és digitális táblán forgatható kérdező orsóval összefoglaltuk a hallottakat. Digitális táblán egy keresztrejtvényben keresetük meg a Nemzeti dal hiányzó sorait.
Fogalmazás órán szintén Kinga nénivel a forradalom eseményeit ismételtük át, majd sorrendbe állítottuk azokat az interaktív táblánál. Végül fogalmazást írtunk az eseményekről.
Nyelvtan órán Kati nénivel betűrendbe állítottuk a Szabadságharc tábornokainak neveit és a gyakoroltuk azok helyesírását. A Szabadságharccal kapcsolatos igéket és főneveket kerestünk ki szövegekből.
Matematika órán Erzsi néni a témával kapcsolatos szöveges feladatokat adott nekünk. A tavaszi hadjárat csatáit időrendi sorrendbe állítottuk egy interaktív feladatban. Majd énekórán megismertetett minket a verbunkos fogalmával és 48-as népdalokat, toborzódalokat hallgattunk és énekeltünk.
Végül Kinga nénivel elsétáltunk a márciusi forradalom pápai emlékhelyére, a Március 15. térre. Itt megtekintettük Petőfi Sándor és Jókai Mór mellszobrát. Elszavaltuk a Nemzeti dalt. Útközben megnéztük az iskolát, ahol a két forradalmár tanult, illetve megemlítettük a kapcsolatukat iskolánk névadójával.
Érdekes és eseménydús hétben volt részünk és sok új ismeretet szeretünk.

Olvasás óra: 

https://learningapps.org/4957745      (Memória játék)

A magyar nemzeti kokárda (bemutató)

Kérdező orsó

Fogalmazás óra:
https://learningapps.org/4960379 (a forradalom eseményeinek időrendbe állítása)