Fenntarthatósági témahét

Az alsó tagozaton a 3. évfolyamos diákok vettek részt környezet és rajz órán a Fenntarthatósági Témahét programjaiban, melyeknek kiemelt témái a biodiverzitás, a fenntartható értékek, az energia és a hulladék voltak. A magyar és angol nyelvű órákon foglalkoztak az energiaforrásokkal, a szelektív hulladékgyűjtéssel, az élhető bolygóval. A gyerekek gyakorlati valamint interaktív feladatokat oldottak meg, feladatlapon dolgoztak, rajzokat, plakátokat és fejpántot készítettek.

Felső tagozaton a fenntarthatósági témahéten az 5. évfolyamosok és a 8.a osztály tagjai vettek részt. Az 5.a-sok természettudomány órán filmet néztek meg a nagyvárosi közlekedésről. A dugók, a zaj, a füst, szmog problémáit mindenki szépen sorolta. Saár Györgyi tanárnő vezetésével összegyűjtötték közlekedési lehetőségeiket, összeadták a megtett kilométereket, így kiderült, leggyakrabban gépkocsival járnak. A változtatás lehetőségeinek számba vételével mindenki megtudta, hogyan csökkentheti saját karbonlábnyomát.
Az 5. évfolyam két tanítási nyelvű tagozatosai Kokas Judit tanárnő Science óráin megismerkedtek az energiaforrások fogalmával, fajtáikkal, fő jellemzőikkel.

Az első tanítási órán videót néztek angol nyelven a témával kapcsolatosan, majd a következő foglalkozáson a csoportos munka keretében oldottak meg interaktív feladatokat, köztük a megújuló és a nem megújuló energiaforrások előnyeiről és hátrányairól.
Erkölcstan órákon az 1-8. évfolyamokban a szelektív hulladékgyűjtésről beszélgettek, plakátot készítettek a témában, PPT-t mutattak be a környezetszennyezésről, -védelemről.
A 8.a osztály egész tanévben észszerű magatartással, egyszerű tevékenységgel gyakorolja, amit iskolánk minden tanulója és dolgozója megtehet a tiszta környezetért, az energiatakarékosságért, a fenntarthatóságért: nem dobják el, hanem a különféle színű kukákba gyűjtik a hulladékot; lekapcsolják a feleslegesen égő villanyokat; elzárják a csöpögő csapokat; ha fűtünk, nem hagyják tárva az ajtókat, ablakokat.