Célnyelvi mérés

Az Oktatási Hivatal minden évben célnyelvi mérést szervez a két tanítási nyelvű nevelés-
oktatást folytató általános iskolák 6. és 8. évfolyama számára. A mérés időpontját az aktuális
tanév rendjéről szóló EMMI rendelet határozza meg. 
A célnyelvi mérést a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 97.§ (13) alapján a
nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról
szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 135.§ írja elő. A mérés két évfolyamon az alábbi
KER szerinti nyelvi szinteket méri:
 Évfolyam: 6. 
Mért KER szint  A2 
Évfolyam: 8.
Mért KER szint: B1
A célnyelvi mérés három alapkészséget mér: hallott szöveg értése, olvasott szöveg értése,
íráskészség. A tesztfüzetek szerkezete mindkét (A2 és B1) szinten azonos; készségenként
kettő, azaz összesen hat feladatot tartalmaznak. A feladatokban az utasítások a célnyelven
szerepelnek.


A diákok teljesítményének értékelése a három készségből együttesen történik; ahhoz, hogy a
megfelelő szintet teljesítsék, a maximálisan elérhető pontszám 60%-át kell elérniük."
 (Részlet az Oktatási Hivatal tájékoztatójából)
A célnyelvi mérés május 12-én zajlott a két tannyelvű tagozat 6. és 8. évfolyamán. A
feladatlapok javítását az Oktatási Hivatal által megadott megoldókulcs illetve útmutató
alapján az iskola angol tanárai végezték.

Hatodik évfolyamon a minimálisan elvárt 60% helyett, a tanulók átlagban az elérhető
pontszám 77,3 %-át érték el.
Nyolcadik évfolyamon a minimálisan elvárt 60% helyett tanulóink átlagban az elérhető
pontszám 84,4 %-át érték el.
Mindkét évfolyamon a tanulók minimum 60%-ának kell teljesíteni a követelményeket.
Iskolánkban mindkét évfolyamon csupán egy-egy tanuló nem teljesítette az elvárt szintet.
A részletes eredmények lenti táblázatokban tekinthetők meg.

A mérés napján kapott mérési azonosító
segítségével minden tanuló információt kaphat az általa elért eredményről.

Hardi Tünde
intézményvezető-helyettes